• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401112720635
  • خبرنگار : 50160

در ستاد خدمات سفر استان زنجان تاکید شد

 دوری از کارهای کلیشه‌ای برای افزایش ورود گردشگران به زنجان

 دوری از کارهای کلیشه‌ای برای افزایش ورود گردشگران به زنجان

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای افزایش ورود گردشگران به استان از کارهای کلیشه‌ای دوری و به سمت برنامه‌های جذاب حرکت شود، گفت: باید سراغ مسیرهای جذاب برویم و برقراری تورها که جذابیت را برای مسافر دارد باید افزایش دهد.

سیدمحمد شعاعی شامگاه چهارشنبه(۲۶ بهمن‌ماه) در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر، به نقش تاثیرگذار بحث گردشگری در جذب گردشگر و رشد اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: باید در این حوزه خلاقانه عمل کنیم. دربازه استفاده از ظرفیت گنبد تاریخی سلطانیه بسیار گفته شده است، اما در این ایام باید برگزاری تورهای چند روزه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که سفرهای نوروزی زودتر از ۱۵ اسفندماه آغاز شود که در این باره دستگاه‌های خدمات رسان باید در آماده‌ باش کامل باشند.

این مسئول با تأکید بر احصای آمار گردشگران وارده به استان و مقایسه آن با سایر استان‌ها، اظهار کرد: این مقایسه مشخص می‌کند که در چه رتبه‌ای در زمینه ورود گردشگر هستیم و چه اقداماتی باید برای افزایش آن انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ هزار مسافر داخلی و ۱۲۰۰ گردشگر خارجی وارد استان زنجان شده‌اند، اضافه کرد: در ارتباط با سفرهای نوروزی نیز دستورالعمل مربوط را داریم اما با توجه تغییرات آب و هوایی باید تمهیدی اندیشیده شود که خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۷۰ هزار مسافر ایرانی و ۱۴۷۴ گردشگر خارجی به استان وارد شده‌اند، ولی با این حال سهم زنجان از صنعت گردشگری بسیار اندک است.

سیدسعید صفوی با اشاره به شاخص‌ترین اقدام‌های حوزه گردشگری استان در ۶ ماهه گذشته، گفت: ۲ رویداد ملی «جشنواره ملی آش ایرانی» که بزرگترین جشنواره غذایی کشور بود و همچنین «نمایشگاه ملی صنایع دستی» با حضور ۳۱ استان در مهر امسال به میزبانی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی سفرهای نوروزی در ایام کرونا برنامه خوبی برای افزایش گردشگر پیش‌بینی شده است.

صفوی ادامه داد: اضافه کرد: علت اینکه زنجان نتوانسته است سهمی در جذب گردشگر داشته باشد، باید در ستاد تسهیلات سفر بررسی شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن شهر جهانی ملیله در استان به عنوان یکی از شهرهای جهانی و قرارگیری گنبد سلطانیه به عنوان یکی از ۲۶ پایگاه جهانی در زنجان، گفت: نخستین مجتمع معدنی گردشگری ایران نیز در منطقه انگوران ماهنشان استان به ثبت رسید که امیدواریم در افزایش سهم گردشگری زنجان موثر شود.

وی همچنین به وجود مقبره قیدار نبی (ع) در استان زنجان اشاره کرد و گفت: همچنین در استان زنجان ۱۰ مجموعه و موزه داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha