• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401112720671
  • خبرنگار : 50184

ورزشی‌های کرمانشاه چه دغدغه‌هایی دارند؟ 

ورزشی‌های کرمانشاه چه دغدغه‌هایی دارند؟ 

ایسنا/کرمانشاه رؤسای تعدادی از هیات‌های ورزشی کرمانشاه و نماینده مربیان و ورزشکاران استان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی به بیان مهمترین دغدغه‌های خود پرداختند. 

در این مراسم که با حضور استاندار برگزار شد، سه نفر از رؤسای هیات‌های ورزشی کرمانشاه به نمایندگی از سایر هیات‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های خود گفتند. 

به گزارش ایسنا،  پیمان جاویدان رئیس هیات شنا استان کرمانشاه، با بیان اینکه ورزش کرمانشاه با وجود قهرمانان خود می‌درخشد، اظهار کرد: علیرغم اینکه ورزشکاران ما زحمات زیادی می کشند و مدال می‌گیرند، اما وضعیت شغلی خوبی ندارند و در جایی استخدام نیستند. 

وی ادامه داد: برخی از ورزشکاران ما به دلیل مشکلات مالی مجبور به کنار گذاشتن رشته ورزشی خود می‌شوند و یا اینکه از کشور مهاجرت می‌کنند. 

رئیس هیات شنا استان کرمانشاه خواستار جذب قهرمانان ورزشی کرمانشاه در دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: متاسفانه وقتی ورزشکاران ما به پایان دوره قهرمانی خود می‌رسند، هیچ شغل و جایگاهی ندارند و کسی هم به آنها توجهی نمی‌کند. 

وی در ادامه با انتقاد از عدم حمایت اسپانسرها از ورزش استان، افزود: هر چند ما در رده های پایه خیلی خوب کار می کنیم و رتبه های اول کشور را داریم، اما وقتی ورزشکارانمان به رده سنی بالاتر می رسند و وارد دنیای حرفه‌ای می شوند، به دلیل مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر به استان‌های دیگر می روند و برای آنها مدال‌آوری می‌کنند. 

جاویدان در بخش پایانی سخنانش خواستار تمهید راهکاری از سوی استاندار کرمانشاه برای ورود کارخانجات استان به مسئله اسپانسری تیم‌های ورزشی شد. 

اقتصاد ورزش کرمانشاه را فعال کنید 

الهام اکبری رئیس هیات گلف استان کرمانشاه نیز در این مراسم مشکل بزرگ ورزش کرمانشاه را نبود اسپانسر عنوان کرد و گفت: طی سال‌های اخیر عدم حمایت مالی از ورزشکاران، کوچ آنها به استان‌های دیگر را بدنبال داشته است. 

وی تصریح کرد: امیدواریم در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان موضوع اقتصاد ورزش فعال شود تا صنایع و کارخانجات به پشتیبانی تیم‌های ورزشی بیایند که البته باید در مقابل مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفت. 

رئیس هیات گلف استان در ادامه خواستار تعامل دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، علوم پزشکی و ... برای شناسایی ورزشکاران مستعد شد. 

وی بر لزوم توجه جدی‌تر به حوزه ورزش بانوان هم تاکید کرد و گفت: بانوان ورزشکار ما در کشور سرآمد هستند، اما نیاز به توجه بیشتر و پای کار آمدن خیرین ورزش یار برای حمایت از آنها هستند. 

اکبری در خاتمه میزبانی مسابقات مهم و بین‌المللی را هم عاملی برای توسعه توریسم ورزشی در استان و شناساندن و معرفی بیشتر کرمانشاه عنوان کرد. 

مسئولان برای میزبانی یک مسابقه بین‌المللی بدنسازی حمایت کنند

مهدی حاتمی رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان نیز در این نشست، اظهار کرد: کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار بالایی در این رشته دارد. 

وی گفت: میزبانی رقابت‌های مهم در بدنسازی و پرورش اندام می تواند به معرفی هرچه بیشتر کرمانشاه کمک کند. 

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان در پایان خواستار حمایت مسئولان استانی برای میزبانی یک رویداد بین‌المللی بدنسازی برای سال آینده شد. 

اماکن ورزشی را در اختیار قهرمانان ورزشی قرار دهید 

 رضا مهدی پور سرمربی تیم ملی بوکس جوانان هم به عنوان نماینده مربیان استان در این مراسم به رکود ورزش کرمانشاه در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در المپیک ۲۰۲۱ توکیو هیچ نماینده‌ای از کرمانشاه نداشتیم و در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور هم به جایگاه ۲۰ سقوط کردیم، برای همین نیاز است توجهی جدی به این حوزه شود. 

وی در ادامه به واگذاری بسیاری از اماکن ورزشی دولتی طبق ماده ۸۸ و ۲۷ به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: کدام یک از این اماکن در استان به قهرمانان ورزشی واگذار شده تا از توانایی و اندوخته های خود برای ورزش شهر استفاده کنند. 

این مربی رشته بوکس در ادامه به بیان برخی از مشکلات مربیان هم پرداخت و گفت: امیدواریم مشکل بیمه مربیان حل شود تا با آسودگی خاطر بیشتری به پرورش قهرمانان بپردازند. 

وی در ادامه خواستار کنار گذاشتن تفکر سنتی مدیریت ورزشی در استان شد و گفت: امروزه بسیاری از کشورهای شرق آسیا و اروپا به ورزش نه به عنوان یک حوزه مصرفی، بلکه به عنوان حوزه ای درآمدزا و کارآفرین نگاه می کنند که ما نیز باید این نوع نگاه را جایگزین نگاه سنتی حاکم کنیم. 

مهدی پور به پیگیری وزارت ورزش برای اجرای طرح استانداردسازی مشاغل ورزشی هم اشاره کرد و گفت: در کشور حدود ۱۴۰۰ رشته ورزشی داریم که می توان ۲۰۰ عنوان شغلی را در آنها بوجود آورد و استاندارد سازی می تواند این رشته‌ها را به سمت اشتغال آفرینی پیش ببرد.

دغدغه آینده شغلی داریم

کوثر اساسه دارنده برنز تکواندو جهان نیز به عنوان نماینده ورزشکاران در این نشست اظهار کرد: دغدغه مهم ما آینده شغلی است، چراکه تمام هم و غم ما ورزش قهرمانی شده و فرصتی برای یافتن شغل و پرداخت به کارهای دیگر نداریم، لذا درخواست داریم که مسئولان از نظر مالی از ما حمایت کنند. 

وی گفت: ورزشکاران قهرمان با کوچک‌ترین آسیب دیدگی ورزشی متحمل هزینه زیاد درمانی می شوند، در حالیکه هیچ درآمدی ندارند و مدام باید از خانواده‌هایشان کمک بگیرند.

این مراسم شامگاه ۲۶ بهمن در استانداری کرمانشاه برگزار شد و طی آن از ۴۰ نفر از قهرمانان و مدال آوران ورزشی، ۱۷ مربی، شش حامی ورزش، سه پیشکسوت، سه خیر ورزش یار و سه خانواده شهید ورزشکار استان تجلیل شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha