• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401112720909
  • خبرنگار : 50037

طرح هادی ۱۲ روستای رزن بازنگری می‌شود

طرح هادی ۱۲ روستای رزن بازنگری می‌شود

ایسنا/همدان فرماندار رزن گفت: امسال طرح هادی ۱۲ روستای شهرستان رزن برای بازنگری گذاشته شده که طرح بازنگری این تعداد روستا از محل اعتبارات استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.

علی اصغر غفاری آثار پنجشنبه ۲۷ بهمن در نشست مشورتی دهیاران، اظهار کرد: علاوه بر اعتبارت استانی و شهرستانی  از محل ریاست جمهوری هم  اعتبار لازم را برای انجام طرح بازنگری این تعداد روستا  داریم و برای سال آینده مشکل کل روستاهای ما در زمینه بازنگری و نیاز روستایی و منطقه ای آنها حل می شود.

وی با تاکید بر تسریع دهیاران  روستاها در رابطه با روند الحاق محدوده و الحاق‌های موضعی به روستا، افزود: اگر دهیاران شهرستان شتاب کنند شهرستان رزن در پایان سال آینده تمام روستاهای آن از محل قیر رایگان و خودیاری به صورت صددرصدی بهسازی و آسفالت معابر آن اجرا خواهد شد ضمن اینکه  شهرستان رزن در استان همدان تنها شهرستانی است که الحاق محدوده به روستاهای آن با پیگیری لازم اتفاق افتاده است.

غفاری در ادامه  با بیان اینکه در ۲۰ روستای رزن آسفالت و بهسازی معابر درنظر گرفته شده که تقریباً اکثر این روستاها به جز دو یا سه روستا آسفالت و بهسازی معابر این روستاها انجام شده است، مطرح کرد: با وجود اینکه قبل از بارش برف ۴۰ میلیارد تومان دارای پول و اعتبار نقد بودیم اما به علت نبود پیمانکار آسفالت و بهسازی تعدادی از این روستاها باقی ماند.

وی همچنین با اشاره به  توافق نامه ۳۰ میلیارد تومانی شهرستان رزن با بنیاد علوی  برای پرداخت تسهیلات  با نرخ چهار درصد و باز پرداخت ۱۵ تا ۲۰ ساله در ۲۰ شاخه مختلف، خاطرنشان کرد: در طی یک‌ماه گذشته برای استفاده از این تسهیلات برای افراد نیازمند که تحت  پوشش نهادهای حمایتی نیستند از ۳۰ میلیارد  توافق نامه منعقد شده تاکنون هشت میلیارد ثبت نام انجام گرفته که اطلاع رسانی دهیاران در سطح روستاها از نقش موثری برای استفاده از فرصت این تسهیلات برخوردار خواهد بود.

غفاری آثار با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر دهیاران برای توسعه روستاهای خود، افزود: از دهیاران که برای توسعه آبادانی روستاها و حل مشکلات روستائیان بدون وقت شناسی پیگیر کار هستند در تمام حوزه‌ها حمایت کرده و کمک کار آنان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha