• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112720945
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بستر مناسبِ فعالیت نخبگان را فراهم کنیم

بستر مناسبِ فعالیت نخبگان را فراهم کنیم

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بسترهای مناسب برای فعالیت نخبگان و مغزهای متفکر در راستای اعتلای انسانی را باید فراهم کنیم تا به سایر کشورها مهاجرت نکنند.

کورش ساکی، شامگاه(چهارشنبه، ۲۶ بهمن) در آیین تقدیر از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: تفکر و تعقل، مرز تفاوت انسان با دیگر موجودات و اجزای هستی است و خداوند بر انسان منت گذاشته و با این توانایی انسان را به اشرف مخلوقات تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: خودشناسی، یکی از خصوصیات ویژه انسان است و تنها موجودی است که توانست امانت الهی را بپذیرد، زیرا می‌تواند به شناخت از خود برسد.

ساکی افزود: خداوند، امانت عظیمی را خلق کرد و به تمام اجزاء هستی ارائه کرد و هیچ کدام نتوانستند بپذیرند، زیرا وقتی که این حجم امانت را دیدند وحشت کردند، ولی انسان آن را پذیرفت و این انسان بود که توانست قسمت اعظم هستی را دریابد.

 به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: با درک اهمیت خودشناسی باید شکرگزاری وجود آن را به جا آورد و از آن در راستای پیشرفت و اعتلای انسانیت و خدمت به همنوع استفاده کنیم.

ساکی گفت: علم، ابزار تسلط بر دنیای امروز است و به فرمایش حضرت علی(ع) هرکس به علم دسترسی یابد، تسلط پیدا خواهد کرد. بنابراین باید به سلاح علم مسلح شویم و از آن برای پیشرفت کشور و آسایش مردم استفاده کنیم.

سرپرست دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه کاشان نیز گفت: هدف این واحد فقط کسب جایزه و تسهیلات نیست، بلکه تلاشمان پرورش نسلی است که در کنار علم آموزی، در حوزه تحقیقات، کمک به دیگران و یادگیری مهارت‌های زندگی نیز سرآمد باشند.

 الهه میانه ساز افزود: هفتمین آیین تقدیر از ۹۰ دانشجوی استعداد درخشان و مستعد دانشگاه در حوزه‌های ممتاز آموزشی و پژوهشی، حوزه فناوری و تجاری‌سازی، ورودی برتر کارشناسی، ۱۰ رتبه برتر المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد.

وی افزود: تجلیل از دانشجویان ممتاز با فعالیت شاخص بین‌المللی،  افتخارآفرینان و اولین دوره تقدیر از دانشجویان ممتاز فرهنگی با اهداء لوح تقدیر و جایزه‌های نقدی و غیر نقدی انجام شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha