• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401112821386
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند مطرح کرد:

طرح سوال از غرب بدون تمدن؛ موضوع محوری جهاد تبیین

طرح سوال از غرب بدون تمدن؛ موضوع محوری جهاد تبیین

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز موضوع محوری در جهاد تبیین علاوه بر بیان دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی طرح هزاران سوال بی‌پاسخ از این غرب وحشی و بدون تمدن است.

حجت الاسلام محسن مشرفی، امروز ۲۸ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: با بعثت پیامبر اسلام(ص)، آیات کریم وحی به جای اصلی خود برگشت و خرافه‌پرستی جای خود را به یکتاپرستی داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در راستای توسعه عدالت اجتماعی پیامبر اسلام(ص) انسان‌ها را بیدار کردند، افزود: با بعثت پیامبر(ص) تزکیه و پرورش روح در جامعه رواج یافت.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فضائل اخلاقی را ترویج دادند و ارزش‌ها به جایگاه خودش را پیدا کرد، اظهار کرد: امروز در زمان‌ جاهلیت مدرنی قرار داریم و افرادی بر بشریت حکومت می‌کنند که به هر طریقی حقوق مردم مستضعف را چپاول می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از همیشه به تعالیم وحی و قرآن نیاز داریم اما در شأن قرآن کریم کم‌کاری کرده‌ایم، تصریح کرد: در حالی که می‌دانیم شفا و دوای درد جامعه و بشریت قرآن کریم این نسخه جاودان الهی است باید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.
 
مشرفی ادامه داد: پیامبر(ص) زمینه وحدت و انسجام جامعه را فراهم کرد و تدابیری که بر اساس قرآن کریم آوردند و در آن شرایط حکومت اسلامی را بنا نهادند که در عصر جاهلیت دوای درد مردم بود و امروز نیز به طریق اولی در جاهلیت مدرن قرار داریم.

وی افزود: جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب این است که خباثت‌های استعمار پیر و رضاخان مزدور بیگانگان را برای جوانان روشن کنیم و از غرب و مدعیان حقوق بشر در مورد واقعیت‌های تاریخی و جنایات آنان سؤال بپرسیم.

مشرفی با بیان اینکه غربی‌ها باید نسبت به جنایات و ظلمی که به مردم یمن، افغانستان، سوریه و عراق کردند نیز پاسخ دهند، تصریح کرد: حضور باشکوه و حماسه‌آفرینی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نشان‌دهنده بصیرت، هوشیاری و تحلیل بالای ملت ایران بوده که ثمره تدابیر حکیمانه رهبری و حضور آگاهانه مردم است.

وی با اشاره به عفو گسترده رهبری گفت: عفو رهبر معظم انقلاب سیلی دیگری برای دشمنان بوده و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: دشمن به دنبال شبه‌افکنی و فریب نسل جوان است که ابتدا باید ذهن جوانان را با تبیین واقعیت‌ها از شبه پاک کرد و سپس آنان را آماده مقابله با استکبار و استعماری کرد که ملت‌های مظلوم را با شیوه‌های فریبکارانه خود مورد ظلم و ستم قرار می‌هد.

مشرفی اظهار کرد: در عرصه جنگ رسانه‌ای دشمن جای کار بسیار است که باید انجام وظیفه کنیم و مسئولان باید قدردان حضور ملت در ۲۲ بهمن باشند و بیش از گذشته خدمت به مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به سوم اسفند سالروز کودتای رضاخان در سال ۱۲۹۹، بیان کرد: انگلیسی‌ها ابتدا به طمع نفت ایران به سمت قراداد ۱۹۱۹ میلادی رفتند، اما با واکنش تند ملت ایران مواجه شدند و بعد از دو سال این کودتا را برای اهداف خود طراحی کردند که باید برای نسل جوان این موارد را بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha