• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401113022148
  • خبرنگار : 50570

داور جشنواره هنرهای شهری مشهد مطرح کرد

بازیابی هویت از دست رفته شهر با دیوارنگاری‌های استقبال از بهار

بازیابی هویت از دست رفته شهر با دیوارنگاری‌های استقبال از بهار

ایسنا/خراسان رضوی داور بخش دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: تلاش شده آثار برگزیده جشنواره هنرهای شهری امسال با فضای شهری هماهنگ باشند و بتواند هویت از دست رفته شهر را بازیابی کند.

کریم اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص معیارها و ملاک‌های برگزیده شدن آثار جشنواره هنرهای شهری مشهد اظهار کرد: سعی می‌کنیم در حوزه داوری طبق هر سال بر معیارهایی که مشخص است دقت و توجه بیشتری داشته باشیم و آثار انتخابی بتواند از لحاظ هنر و خلاقیت کیفیت بالایی داشته باشد و یا اینکه آثار برگزیده بتواند از لحاظ فرهنگی ارتباط عمیقی با فرهنگ خراسان داشته باشد.

وی افزود: ملاک دیگر این است که آثار تکراری نباشد و نوآوری و هیجان برای مردم شهر به دنبال داشته باشد.

داور بخش دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد با اشاره به کیفیت و خلاقیت آثار راه یافته به جشنواره امسال هنرهای شهری مشهد بیان کرد: امسال با توجه به توقعی که هر سال از جشنواره‌های هنرهای شهری داشتیم، استقبال و تعداد آثار کمتر از سال گذشته بود اما در چند اثر شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم.

اسکندری ادامه داد: انتخاب سنجیده موضوع در فراخوان امسال باعث شده بود هنرمندان بتوانند ارتباط بهتری بگیرند. این در حالی است که در هنرهای تجسمی هنرمندان نمی‌توانند با موضوعات  چارچوب‌بندی مشخصی اتفاق خوبی رقم بزنند و هرچه موضوعات انتزاعی، آزادتر و سیال‌تر باشد، هنرمند بهتر می‌تواند آثار خود را خلق کند.

وی با بیان اینکه سعی شده آثار برگزیده امسال بر روحیه و فضای شهری تاثیر مثبت داشته باشد، خاطرنشان کرد: امسال با استفاده از تجربه‌هایی که از سال‌های گذشته به دست آمده، می‌توان انتظار داشت اتفاقات مثبتی در فضای شهری رخ دهد. به عنوان مثال هر سال به دیوارهای کوچک شهری کمتر توجه می‌شد اما امسال سعی کردیم تا بیشتر از این فضاهای کوچک که بر حال و روحیه عابران پیاده تاثیرگذار است، استفاده کنیم و آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha