• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120100143
  • خبرنگار : 50026

یک مسئول در خراسان جنوبی:

طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال آغاز شد

طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال آغاز شد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای طرح نظارتی ویژه روزهای پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان از امروز اول اسفند در این استان آغاز شد.

علی تهوری، امروز دوشنبه یکم اسفندماه به رسانه‌های گروهی گفت: این طرح نظارتی با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا همچنین خدمات مرتبط در روزهای پایانی سال، افزود: در این طرح به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، نظارت بر کالاهای پرمصرف و خدمات اولویت‌دار تشدید می‌شود و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی اشاره کرد و گفت: در مدت اجرای طرح از ظرفیت سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف برای بازرسی و رصد دقیق‌تر کالا و خدمات مورد هدف استفاده خواهد شد که همراهی این دستگاه‌ها به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش مبالغ جریمه تخلفات قانون نظام صنفی از جمله ارائه نکردن فاکتور خرید به بازرسان، صادر نشدن فاکتور برای مشتری و درج نکردن قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان، از متصدیان واحدهای صنفی خواست نسبت به درج قیمت کالا، نصب نرخنامه همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد صنفی برای ارائه به بازرسان اقدام کنند.

تهوری گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، فروش اجباری کالا، درج نشدن قیمت و نصب نرخنامه می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا مورد بررسی و پیگیری بازرسان قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به همزمانی ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲، بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در این ایام از حساسیت بیشتری برخوردار است لذا با توجه به تاکید کارگروه تنظیم بازار استان باید با همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های نظارتی مرتبط، این طرح مهم با نهایت تلاش و توجه ویژه دستگاه‌ها به سرانجام برسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha