• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120100259
  • خبرنگار : 50570

داور بخش تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد:

چگونگی ارائه هنرهای تعاملی برای هنرمندان روشن نیست

چگونگی ارائه هنرهای تعاملی برای هنرمندان روشن نیست

ایسنا/خراسان رضوی داور بخش تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: هنرهای تعاملی اولین سالی است که در جشنواره هنرهای شهری مشهد تفکیک شده و هنوز موضوع و چگونگی ارائه آثار در این بخش برای هنرمندان روشن نیست.

حسین ششکلانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره بر ملاک‌های تعیین آثار راه یافته به جشنواره هنرهای شهری مشهد در بخش هنرهای تعاملی اظهار کرد: طبق هرسال جشنواره، معیارهایی مشخص برای برگزیدن آثار وجود دارد و علاوه بر آن نیز ملاک‌های موضوعی که هرسال طبق مناسبت‌ها مطرح می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یکی از موضوعاتی که امسال مطرح شد موضوع هنرهای تعاملی بود.

وی با بیان اینکه کیفیت آثار امسال نشان دهنده اعتماد به نفس پایین هنری است، افزود: از لحاظ فنی و هنری کارهای خوبی ارائه شد اما شخصا توقع بیشتری از آثار ارائه شده داشتم و به دنبال آن بودم تا نگاه کیفی افراد را در آثار ببینم. با این حال متاسفانه امسال شاهد آثاری کپی و طرح‌هایی با نگاه به بیرون بودیم و این مساله نشان‌دهنده اعتماد به نفس پایین هنری است.

داور بخش تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد با بیان تفاوت آثار امسال با سال گذشته تصریح کرد: امسال با تفکیک بخش هنرهای تعاملی تکلیف هنرمندان مشخص شد و می‌دانستند با توجه به علایق خود در چه زمینه‌ای در جشنواره شرکت کنند و از این لحاظ برای هنرمندان بسیار خوب است، اما از طرفی هنرهای تعاملی اولین سالی است که تفکیک شده و هنوز موضوع آن برای هنرمندان روشن نیست. با گذر زمان و با ارائه آثار بیشتری در این زمینه شاهد بهترشدن شرایط هستیم.

ششکلانی با اشاره بر لزوم ارائه آثار در مکان مناسب خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم در اجرای طرح‌ها ارائه خوب و مناسب اثر مطابق با مکان و موضوع طرح است که می‌تواند اثر را به خوبی به نمایش بگذارد. امیدواریم با تبلیغات گسترده و استقبال مردم شاهد کیفیت بالاتری از جشنواره باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha