• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120100819
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

تجهیز کارگاه‌ هنرستان‌های لرستان نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

تجهیز کارگاه‌ هنرستان‌های لرستان نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تجهیز کارگاه‌ هنرستان‌های استان نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

رضا عزتی در جلسه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی لرستان، که در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به ضرورت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش، اظهار کرد: یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت بیکاری جامعه لرستان، هدایت و ترغیب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش است که بازار کار مناسبی در شرایط فعلی دارند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان و کسانی که دغدغه توسعه استان را دارند پای کار بیایند و آموزش و پرورش را در این مسیر کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: لازمه این کار تجهیز کارگاه‌های هنرستانی است که در حال حاضر اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

عزتی با بیان اینکه اجرای  طرح‌های عمرانی وآموزشی در آموزش و پرورش  لرستان نیازمند تخصیص اعتبار است، گفت: مطالعات اجرای طرح‌های  اردوگاه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد با رویکرد دانش‌آموزی آماده شده و نیاز است که برای اجرای آن ردیف اعتبار تعریف شود.  

وی به  کیفیت بخشی آموزش در مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: در سالجاری  همه مدارس غیردولتی استان به طور ویژه مورد بازدید قرار گرفته و برای ۳۲۰۰ نفر در این مدارس دوره توانمندسازی برگزار و همچنین ۱۴۱ مجوز تاسیس و ۱۳۳ مجوز راه‌اندازی نیز برای فعالیت مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی در سال جاری صادر شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برخی موفقیت‌های آموزش و پرورش لرستان در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در سال‌ جاری همکاران با تلاش شبانه‌روزی و فعالیت جهادی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان  به کسب رتبه پنجم پروژه مهر در کشور، هدایت دو درصدی دانش‌آموزان  به تحصیل در رشته‌های فنی و کاردانش و ارتقا از رتبه  آخر به رتبه ۱۷، کسب ۶۸ رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان در زمینه‌های هنری و فرهنگی، توامندسازی معلمان ، افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزی با  اجرای طرح شهید سلیمانی ، کسب ۶۰ رتبه برتر کشوری از ۷۴ رتبه ممکن در گروه‌های آموزشی، بهره‌برداری از چند طرح رفاهی، خدماتی، درمانی و ورزشی، پرداخت تسهیلات ۱۱۳ میلیاردی به فرهنگیان، توانمندسازی ۴۰۰۰ معلم ابتدایی در طرح شهید همت، کسب رتبه برتر اداره حقوقی در کشور ، گسترش عدالت آموزشی، توزیع ۲۶۰۰ بسته آموزشی ، توزیع کیت‌های آموزشی  و ... اشاره  کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha