• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120201019
  • خبرنگار : 50177

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی لرستان تا پایان شهریورماه سال آینده

بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی لرستان تا پایان شهریورماه سال آینده

ایسنا/لرستان معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان از به بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی استان تا پایان شهریورماه سال آینده خبر داد.

دکتر علی فرهادی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال ۹۵ عملیات اجرایی ۱۸۹ پروژه را در حوزه بهداشتی شامل ۱۲۰ خانه بهداشت، ۳۰ مرکز شهری و ۵۰ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی را آغاز کرد.

وی افزود: متاسفانه به دلایلی همچون عدم همکاری پیمانکار، پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه و متوقف شدند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد:  این در حالیست که در سال ۹۷، ۱۱۰ خانه بهداشت و چند مرکز جامعه سلامت تحویل دانشگاه علوم پزشکی لرستان شد.

فرهادی با بیان اینکه در سال ۹۸ و به خصوص ۱۴۰۰ تمام پروژه‌ها را از پیمانکار گرفتیم و مناقصه جدید برگزار کردیم، بیان کرد: در بهمن ماه ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰ تا از این پروژه‌ها افتتاح شدند.

وی با بیان اینکه مناقصه مابقی پروژه‌ها هم برگزار شد و هم‌اکنون فعال هستند و انتظار می‌رود تا پایان امسال نزدیک به ۲۰ مورد از این پروژه‌ها را فعال کنیم، ادامه داد: همچنین در هفته دولت نیز ۱۴ پروژه افتتاح شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: اخیرا نیز تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت برای تکمیل و احداث پروژه‌های بهداشتی لرستان بسته شده است؛ هم‌اکنون ۱۴۴ پروژه بهداشتی داریم که بیش از ۵۰ مورد از آنها نیمه‌تمام هستند و بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند؛ امیدواریم بتوانیم براساس تفاهم‌نامه مذکور تا شهریور سال ۱۴۰۲ آنها را به سرانجام برسانیم تا دیگر مشکلی در سطح خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در استان نداشته باشیم.

فرهادی گفت: اعتباری که براساس تفاهم نامه مذکور در نظر گرفته شده ۲۰۰ میلیارد تومان است و قسط اول آن که ۶۷ میلیارد تومان بوده دریافت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از این پروژه‌ها از سال ۹۶ تاکنون تعطیل بودند و از سال ۱۴۰۰ همه آنها را فعال کردیم و پروژه تعطیل نخواهیم داشت.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: انتظار این است بتوانیم تا پایان شهریورماه سال آینده پروژه‌های مذکور را به سرانجام و بهره‌برداری برسانیم.

فرهادی بیان کرد: در شهرستانی مثل نورآباد که محرومیت بیشتری دارد تعداد این پروژه‌ها بیشتراست و البته در همه شهرستان‌ها نظیر بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز، پلدختر، کوهدشت، رومشکان و خرم‌آباد این پروژه‌ها فعال هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha