• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401120201178
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار خور و بیابانک:

طرح «سفیران خدمت» با موفقیت در خور و بیابانک اجرا می‌شود

طرح «سفیران خدمت» با موفقیت در خور و بیابانک اجرا می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار خور و بیابانک گفت: در یک سال اخیر طرح و ایده «سفیران خدمت» برای نخستین بار در شهرستان خور و بیابانک با موفقیت اجرا شده و استقبال مردم از این طرح خوب بوده است.

احمد رضا طحانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در سطح شهرستان برای استفاده از انرژی خورشیدی انجام شده که تأثیر زیادی در تولید برق داشته است. برای مثال عملیات تولید ۲ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در جندق را کلنگ‌زنی کرده‌ایم و در سطح شهرستان با توجه به تسهیلات اعطایی به مردم و اعتبارات پیش‌بینی شده تقریباً استقبال شهروندان خوب بوده است.

وی با بیان اینکه انرژی خورشیدی محل درآمد خوبی برای برخی از اقشار مردم است، افزود: افراد با توجه به مقدار تسهیلاتی که دریافت می‌کنند قسوط آن را که مبلغ ناچیزی است پرداخت می‌کنند و با توجه به مقدار برقی که دولت از انرژی خورشیدی به دست می‌آورد مبلغی نیز به این افراد پرداخت می‌کند که به نوعی یک سرمایه‌گذاری خوب برای خانوارها است.

فرماندار خور و بیابانک با بیان اینکه استان اصفهان در تولید انرژی خورشیدی در کشور پیشرو است، گفت: میزان اعتبار و تسهیلاتی که به افراد برای تولید انرژی خورشیدی داده می‌شود معمولاً ۱۲۰ میلیون تومان است. پنل های خورشیدی روی پشت بام‌های این شهروندان نصب می‌شود و مقدار برق تولید شده از این پنل‌ها در اختیار اداره برق قرار می‌گیرد تا در مدار سراسری استفاده شود.

طحانی تصریح کرد: یکی از مواردی که در یک سال اخیر به طور جدی به آن پرداخته‌ایم طرح و ایده «سفیران خدمت» بوده است که برای نخستین بار در شهرستان خور و بیابانک با موفقیت اجرا شد. در این طرح روسای ادارات مختلف در شهرها و روستاهای شهرستان حاضر می‌شوند و به مسائل و مشکلات مردم از نزدیک رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: سفیران خدمت ۵ تا ۶ ساعت در روستاها به مشکلات مختلف از قبیل کشاورزی و... رسیدگی می‌کنند و پس از استماع این مشکلات در مسجد محل تشکیل جلسه می‌دهیم و مواردی که نیاز به تخصیص اعتبار دارد به شکل ویژه بررسی می‌شود.

فرماندار خور و بیابانک گفت: با مسئولیت فرماندار، اعضای شورای اداری در نقاط مختلف شهرستان حاضر می‌شوند و به طور متوسط ماهیانه یک بار سفیران خدمت به مشکلات مردم رسیدگی کرده‌اند. در هر بازدید سفیران خدمت بیش از ۱۵ نفر از روسای ادارات حضور دارند و حتی در برخی موارد امام جمعه نیز سفیران خدمت را همراهی می‌کند.

طحانی خاطرنشان کرد: سفیران خدمت در وهله اول با شوراهای هر روستا یا شهر جلسه می‌گذارند و مهم‌ترین مشکلات آن منطقه را احصا می‌کنند و بر اساس این مشکلات روسای ادارات در روستای مورد نظر حاضر می‌شوند و به مشکلات رسیدگی و در مسجد محل جلسه برگزار می‌کنند و پس از جمع بندی لازم مصوباتِ سفر سفیران خدمت مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از این طرح بسیار خوب بوده است، افزود: مهم‌ترین تأثیر طرح سفیران خدمت این است که روسای ادارات به طور مستقیم و بدون واسطه با مردم و دهیاران ارتباط برقرار و به نوعی بر فعالیت‌های خودشان نظارت می‌کنند و تخصصی‌تر مسائل مطرح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha