• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120201504
  • خبرنگار : 50491

در ۱۱ ماهه امسال؛

سوانح رانندگی ۳۳۱ گلستانی را به کام مرگ کشاند

سوانح رانندگی ۳۳۱ گلستانی را به کام مرگ کشاند

ایسنا/گلستان رئیس پلیس راه گلستان از افزایش سوانح رانندگی طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۳۳۱ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان باختند.

سرهنگ محمود شهرکی امروز سه‌شنبه ۲ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طول راه‌های استان گلستان پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر است که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی و سه هزار و ۹۳۷ کیلومتر راه روستایی است.

وی بزرگراه گرگان به کردکوی، کردکوی به بندرگز و گرگان به علی آبادکتول را از جمله بزرگراه‌های استان گلستان برشمرد و افزود: بزرگراه گرگان به علی آبادکتول یکی از پرحجم‌ترین و محورهای پرتصادف استان گلستان به شمار می‌رود.

رئیس پلیس راه گلستان با اشاره به اینکه در محور گرگان به جلین بیشترین حجم تردد به چشم می‌خورد و به دنبال آن بیشترین حجم و فراوانی تصادف مشاهده می‌شود، بیان کرد: محور آزادشهر به مینودشت، محور گرگان به آق قلا و گنبدکاووس به آزادشهر از دیگر محورهای بزرگراهی استان گلستان هستند که بیشترین بریدگی‌های غیرایمن نیز در همین نقاط واقع شده‌اند.

شهرکی از افزایش آمار جانباختگان حوادث ترافیکی استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۰، ۲۸۸ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان باختند که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۳۱ نفر افزایش یافته و ۴۳ نفر به آمار جانباختگان افزوده شده است.

افزایش ۲۷ درصدی سوانح رانندگی در گلستان

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد مجروحان حوادث رانندگی دو هزار و ۴۳۹ نفر بوده که این میزان در سال ۱۴۰۱ به سه هزار و ۹۷ نفر رسیده و با ۶۵۸ نفر افزایش همراه بود، در مجموع سوانح رانندگی استان گلستان در سال جاری ۲۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه گلستان با تشریح محورهای پرتصادف استان گلستان، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری در محور علی آبادکتول به آزادشهر ۲۲ نفر فوت و ۲۹۶ نفر مجروح شدند که می‌طلبد رانندگان سرعت مطمئنه را در این مسیر رعایت کنند.

به گفته شهرکی، محور گرگان به کردکوی مسیر پرتصادف دیگری است که در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۲ فوتی بر جای گذاشته و ۲۵۱ نفر در این محور مجروح شده‌اند، همچنین در محور گرگان به فاضل آباد که بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص می‌دهد ۱۸ جانباخته و ۲۳۸ مجروح در ۱۱ ماهه نخست سال جاری گزارش شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی تصادفات در محور مینودشت به آزادشهر عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه است، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه نخست امسال ۱۴ نفر در این محور جان باختند و ۴۳ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه گلستان تأکید کرد: در محور آق‌قلا به بندرترکمن که به جاده مرگ مشهور است در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۱ نفر فوت و ۶۴ نفر مجروح شدند، همچنین تصادفات در محور یساقی به بندرترکمن ۱۰ نفر فوتی و ۳۲ نفر مجروح و در کمربندی علی آبادکتول به فاضل آباد ۹ نفر جانباخته و ۸۴ نفر مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha