• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120301769
  • خبرنگار : 50026

برگزاری طرح قرآنی "بشری" در ۳ شهرستان خراسان جنوبی

برگزاری طرح قرآنی "بشری" در ۳ شهرستان خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری طرح قرآنی بشری در سه شهرستان خراسان جنوبی، اظهار کرد: طرح بشری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که همه افراد جامعه می‌توانند در آن شرکت کنند.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، امروز چهارشنبه سوم اسفندماه به رسانه‌های گروهی گفت: دوره تربیت مربی طرح نوین آموزش قرآن کریم به نام طرح «بشری» و به‌ عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی استان، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره تربیت مربیان قرآنی مطابق استانداردهای جهان اسلام است و مربیان و معلمین که در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی در حال تدریس هستند، می‌توانند با بهره‌گیری از این دوره‌ها، کیفیت آموزش خود را در سطوح مختلف ارتقا دهند.
اکبری مطلق افزود: این طرح قرآنی در ۴ دوره برگزار می‌شود که دو دوره اول ویژه خواهران و برادران در بیرجند برگزار می‌شود. براین‌اساس؛ سه روز اول در پردیس شهید باهنر، سه روز دوم در پردیس امام سجاد (ع)، سه روز سوم در ساختمان شهید میری قاین و سه روز آخر هم در ساختمان بنت‌الهدی صدر فردوس برگزار خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با اشاره به استقبال کم‌نظیر دانشجویان از این طرح قرآنی، افزود: برآورد ما این است که طی ۱۲ روزی که اساتید در استان حضور دارند، حدود ۸۰۰ دانشجو و شاید هم بیشتر در این دوره شرکت کنند؛ این طرح آموزش قرآن دارای سابقه طولانی بوده و هم اکنون هم بیست و سومین دوره آن برگزار می‌شود و مورد استقبال ویژه دانشجویان قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ویژگی بارز این طرح این بوده که بسیار عمومی و فراگیر است و در همه زمان‌ها و مکان‌ها و برای همه گروه‌های سنی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: اصل و اساس طرح قرآنی بشری این است که قرآن را از مهجوریت خارج کند و میل و رغبت به قرآن را در جامعه افزایش دهد.

اکبری مطلق ادامه داد: برای نیل به این اهداف، باید در آموزش قرآن روش‌هایی بکار رود که همه افراد جامعه در هر سطح فرهنگی و تربیتی بتوانند از آن استفاده کنند؛ طرح بشری نیز طوری برنامه‌ریزی شده است که همه افراد جامعه از بی‌سواد و باسواد و کودک و پیر و جوان، همه می‌توانند در آن شرکت کنند که همین موضوع هم رغبت افراد را برای تلاوت قرآن بالا می‌برد و کاری می‌کند که ارتباط آنها با این کتاب آسمانی قطع نشود.

وی با بیان اینکه این طرح آموزشی دارای مرحله‌بندی است که هر مرحله شرایط خاص خود را دارد، گفت: دانشجویانی که در آزمون این طرح موفق شوند، به‌عنوان مربی انتخاب شده و در ادامه نیز افرادی را تحت پوشش و آموزش قرار می‌دهند و سپس به مرحله بعدی طرح خواهند رسید.

اکبری مطلق بیان کرد: در مجموع طرح آموزش نوین قرآن، ضمن ترغیب افراد به تلاوت قرآن، صوت و لحن آنان را نیز تقویت کرده و تجوید قرآن را به‌صورت عملی آموزش می‌دهد و فن و هنر تلاوت قرآن را بر اساس تلفظ صحیح به دانشجو منتقل می‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha