• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401120301797
  • خبرنگار : 50214

ابرکوه؛ پیشرو در تولید کود و کشاورزی در استان یزد

ابرکوه؛ پیشرو در تولید کود و کشاورزی در استان یزد

ایسنا/یزد مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد با بیان این که ابرکوه از شهرستان‌های پیشرو در زمینه تولید کود و کشاورزی است، از تلاش برای افزایش سهمیه کود برای کشاورزان این شهرستان خبر داد.

«محمد حسن زارعیان» که با حضور در شهرستان ابرکوه با مدیران جهادکشاورزی، تعاون روستایی و برخی کارگزاری‌ها و شرکت تولید کننده کود در این شهرستان دیدار داشت، در این رابطه تصریح کرد: شهرستان ابرکوه دارای شرکت تولید کننده سولفات پتاسیم طرف قرارداد با شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان جهت تولید سولفات پتاسیم پودری به میزان دو هزار تن است که به منظور تطابق تولیدات با استانداردهای شرکت خدمات حمایتی به صورت ماهانه مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که ابرکوه از شهرستان‌های پیشرو در زمینه تولید کود و کشاورزی است، افزود: به دنبال افزایش سهمیه شهرستان هستیم تا کشاورزان ابرکوهی دغدغه تامین کود نداشته باشند و کارگزاران بتوانند پاسخگوی نیاز کشاورزان باشند.   

زارعیان با حضور در جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه و دیدار با مدیریت و مسئول تولیدات گیاهی این سازمان، به بررسی مشکلات کارگزاران در زمینه ثبت و صدور حواله الکترونیک، میزان سهمیه کارگزاران شهرستان و توزیع کودهای سبد کودی و تفاهم‌نامه‌ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پرداخت.

وی همچنین با مدیریت و معاونت اداره تعاون روستایی شهرستان نیز طی جلسه‌ای در محل این اداره به گفت‌وگو و بررسی مشکلات مربوط به کارگزاری های تعاون روستایی این شهرستان پرداخت.

طی این جلسه از انبار اداره تعاون روستایی بازدید بعمل آمد تا در صورت مناسب بودن و دارا بودن استانداردهای لازم جهت استفاده‌ی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد برای ذخیره‌سازی برخی کودها در آن شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، زارعیان در جلسه‌ای با نماینده کارگزاران شهرستان ابرکوه مستقیماً مشکلات این کارگزاران به خصوص در زمینه کارمزد را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم جهت حل مشکلات آن‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha