• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120301851
  • خبرنگار : 50570

داور جشنواره هنرهای شهری مشهد:

اکران عمومی هنر در شهر برای تعامل با مردم بسیار مهم است

اکران عمومی هنر در شهر برای تعامل با مردم بسیار مهم است

ایسنا/خراسان رضوی داور بخش تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: زمانی آثار می‌توانند تغییر ایجاد کنند که تعامل مردم با آنان به راحتی صورت بگیرد که این بسیار مهم است.

زهرا رهبرنیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فعالیت شهرداری مشهد در حوزه هنرهای شهری قابل تقدیر است، اظهار کرد: این حوزه از هنر در دنیا بسیار پرکاربرد است که متاسفانه در ایران مغفول مانده است. بر همین اساس است که فعالیت شهرداری مشهد برای ترغیب هنرمندان سراسر کشور به شرکت در جشنواره هنرهای شهری بسیار مورد تحسین است.

وی افزود: با این حال امسال باوجود کارگاه‌های آموزشی خوبی که شهرداری مشهد برای شرکت‌کنندگان بخش تعاملی جشنواره در نظر گرفته بود کیفیت آثار قابل قبول نبود.

داور بخش تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد با اشاره بر کیفیت آثار و نحوه داوری این بخش از جشنواره بیان کرد: شهرداری مشهد چندین موضوع اصلی برای فراخوان در نظر گرفته بود، از جمله محور زیارت که چندین اثر در این حوزه ارائه شده بود که از لحاظ کیفی قابل قبول نبود یا آثاری صرفا کپی از نمونه‌های خارجی بود که فرهنگی بی‌ربط را به مخاطبان القاء می‌کرد.

بسیاری از آثار ارسالی امکان اجرا در فضای عمومی را نداشتند

رهبرنیا ادامه داد: یکی از مواردی که شخصا در حوزه داوری به آن توجه داشتم این است که هنرمندان تنها به مشهد توجه نکنند و این خلاقیت و نوآوری در شهرهای دیگر نیز رخ دهد و تمام جامعه  این حس پویایی و ادارک پیامی که از این آثار به دست می‌آید را تجربه کنند، چراکه این برای جامعه بسیار ارزنده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکاناتی که شهرداری مشهد برای هنرمندان تدارک دیده بود و کارگاه‌های آموزشی برای خلق اثر تعاملی و رسیدن به هدف غایی آن فراهم کرده بود، اما متاسفانه آثار از کیفیت بالایی برخورد نبود و دلیل اینکه بسیاری از آثار نتوانست به مراحل بالایی راه پیدا کنند این بود که درک تعاملی نداشته و امکان اجرا در فضای عمومی را نیز نداشتند.

داور بخش تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد در خصوص لزوم تعامل آثار با مردم و تغییر در روحیه شهری اضافه کرد: قطعا روحیه شهر با آثار ارائه شده تغییر می‌کند، اما تعداد کارهای پذیرفته شده برای شهر مشهد بسیار کم است و زمانی آثار می‌توانند تغییر خود را ایجاد کنند که تعامل مردم با آنان به راحتی صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha