• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120301894
  • خبرنگار : 50295

۲۰۰ مادر زنجانی تحت پوشش طرح همیار مادر و کودک قرار گرفتند

۲۰۰ مادر زنجانی تحت پوشش طرح همیار مادر و کودک قرار گرفتند

ایسنا/زنجان سرپرست امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح توانمندسازی خانواده‌محور همیار مادر و کودک برای ۲۰۰ نفر از مادران زنجانی خبر داد و گفت: این طرح پیشگیرانه در سه فاز مادران باردار، مادران دارای فرزند زیر سه سال و مراقبان و مربیان شیرخوارگاه در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ایجرود اجرا شد.

شهناز آقاخانی صبح امروز (۳ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح برای سومین سال متوالی در استان زنجان اجرا می‌شود، افزود: هدف از اجرای این برنامه، توانمندسازی مادران است و در اجرای این طرح بر کاهش وابستگی مادران و کودکان و سوق دادن این روابط به سمت دلبستگی ایمن تاکید شده است.

وی تصریح کرد: برنامه همیار مادر و کودک برمبنای تشکیل گروهای همیار مادر و کودک، ایجاد فضای گفتمان، پویایی و پایداری گروه همیار مادر و کودک، ترویج مسئولیت‌پذیری پدران و کمک به تقویت نگرش‌های مثبت مادران در جامعه‌پذیری کودک و کمک به ایجاد جریان توانمندسازی مادران در حیطه‌های نقش مادرانه، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول تصریح کرد: این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سال‌های اولیه در تحول کودک بوده و همچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل پیش‌بینی‌کننده، در جامعه‌پذیری کودک و ورود به اجتماع و ایجاد آسیب‌های اجتماعی اثرات تعیین‌کننده‌ای دارد. در حقیقت این طرح روی تغییر نگرش مادران تمرکز دارد و تلاش می‌شود با آموزش‌های لازم مادران را به سمتی سوق دهیم که فعالیت‌های مادرانه را در کامل بودن آن نبینند و به فعالیت‌های مادرانه در حد کافی و لازم اکتفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان با ظرفیت‌های روانی، اجتماعی و جسمی متفاوتی متولد می‌شوند که این ظرفیت‌ها به آنها اجازه می‌دهد از طریق ارتباط با محیط پیرامون خود بیاموزند و سیر تکاملی خود را طی کنند. اگر این ظرفیت‌ها شناخته نشده و مورد حمایت قرار نگیرند، به جای شکوفایی پژمرده شده و از بین خواهند رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha