• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120302201
  • خبرنگار : 50026

احداث تصفیه خانه فاضلاب قاین و امیدهایی فراتر از خشکسالی

احداث تصفیه خانه فاضلاب قاین و امیدهایی فراتر از خشکسالی

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های منطقه، گفت: در منطقه قاینات نگرانی‌هایی از حیث نگهداشت ذخایر آبی نیز وجود دارد که در این حوزه احداث تصفیه خانه فاضلاب می‌تواند آرامش روحی برای مردم را از لحاظ تأمین آب فولاد به دنبال داشته باشد.

سلمان اسحاقی، امروز چهارشنبه سوم اسفند دیدار مدیران عامل ایمیدرو و فولاد ایران و هیئت همراه با استاندار خراسان‌ جنوبی با تاکید بر محرومیت زدایی، اظهار کرد: به عنوان نماینده قاینات از طرف مردم استان بابت سرمایه گذاری و توجه ایمیدرو به این نطقه توجه ویژه می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم پس از یک سال و نیم پیگیری و نگاه ارزشمند ایمیدرو در خراسان جنوبی شاهد تحولات خوبی هستیم، افزود: قریب به یک دهه گذشته با ساخت مجتمع هزار واحدی مسکن مهر در قاین، به فاضلاب این مجموعه بی توجهی شده بود که به دلیل رهاسازی فاضلاب در سطح شهر چالش بزرگی داشتیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر با این رویه بی توجهی به پیش می‌رفتیم در سال‌های آینده با بحرانی مواجه بودیم که در قاین محلی برای سکونت وجود نداشت؛ براین اساس عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهر قاین جزء تحولات اجتماعی بزرگ است که می‌تواند در حوزه سلامت و زیست محیطی کمک بزرگی به شهرستان کند.

اسحاقی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و با تسریع در اجرای پروژه فاضلاب قاین شاهد افتتاح بخش فولاد سازی در این منطقه با حضور رئیس جمهور باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان 79 میلیون متر مکعب آب در بازه 30 ساله باید از طریق پساب فاضلاب تحویل فولاد قاین شود که می‌تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند، تصریح کرد: یکی از تعهدات اجتماعی ایمیدرو اتصال معادن و صنایع مرتبط، به فولاد است؛ بنابراین با توجه به اراده موجود امیدواریم زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha