• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401120402830
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان وعده داد:

سهمیه‌بندی گاز واحدهای صنعتی و تولیدی گچ در استان سمنان

سهمیه‌بندی گاز واحدهای صنعتی و تولیدی گچ در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و رئیس شورای مدیریت سوخت واحدهای تولیدی گچ استان سمنان با اشاره به افزایش مصرف گاز به دلیل برودت هوا در کشور و استان و مشکلات پیش آمده برای بخش تولید و صنعت از تلاش برای حل مشکلات واحدهای تولیدی گچ در استان و تامین سوخت مورد نیاز آنها خبر داد.

محمد حمیدی ۴اسفندماه در نشست بررسی مشکلات کارخانه‌های کچ استان ، از سهمیه‌بندی گاز مصرفی برای واحدهای صنعتی و تولیدی گچ خبر داد و اظهار کرد: سهمیه بندی استفاده از گاز توسط واحدهای صنعتی و تولید گچ با در نظر گرفتن منافع واحدهای تولیدی، طی روزهای آتی به منظور گذر از وضعیت فعلی تا رسیدن به شرایط عادی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به دغدغه مسوولان استان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی گچ افزود: در همین راستا، امروز جلسه مدیریت بحران استان در خصوص مدیریت سوخت واحدهای تولیدی گچ در استان برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه این نشست با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های واحدهای صنعت گچ در استان، به صورت فوری برگزار شد وعده داد: استانداری سمنان همه توان خود را برای حل فعالان بخش تولید و صنعت به کار گیرد.

حمیدی با اشاره به دو مرحله برودت شدید هوا در کشور از همراهی واحدهای صنعتی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه در مرحله قبل با وجود برودت بالای هوا، با کمک صنعت‌گران ،فعالان بخش معدن و تولید و با همراهی مردم این برهه زمانی را مدیریت و پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه به دلیل مدیریت مصرف و تولید برق در استان، بحث مدیریت مصرف گاز و سهمیه بندی آن در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: باید در این‌ نشست به بهترین روش مدیریت مصرف در واحدهای فعال در معادن گچ استان دست یابیم تا ضمن‌ جلوگیری از آسیب کلی به بخش‌های مختلف جامعه، کمترین فشار نیز به بخش تولید و واحدهای تولیدی گچ تحمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سیاست دولت سیزدهم‌ مردمداری و تلاش برای خدمت به مردم است و ما نیز در استان برای خدمت به شما فعالان تولید پای کار هستیم.
وی از سمنان به عنوان بزرگترین تولیدکننده گچ در کشور نام برد و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با تمام توان از بخش تولید و صنعت حمایت و می‌کوشد مشکل تامین سوخت این واحدها را مرتفع کند.

پیگیری معضل سوخت کارخانه های گچ
همچنین محمد رضا صادقی معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در نشست بررسی مشکلات کارخانه‌های کچ استان ، وعده داد: معضل سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی پیگیری و رفع شود.

وی اظهار کرد: این نشست به دلیل شرایط خاصی که در بحث مدیریت مصرف انرژی در کشور حاکم است، برای رفع دغدغه‌های واحدهای تولیدی استان برگزار شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: واحدهای تولیدی و صنایع گچ در برهه‌های گذشته قطعی گاز، همراهی مطلوب داشتند.

وی با بیان اینکه ما در استان باید زمینه را برای تسهیل فعالیت صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی فرآهم کنیم ادامه داد: در برهه‌های  قبلی برودت هوا و قطعی‌ها به منظور مدیریت مصرف گاز و برق، سعی بر حفظ  منافع جانب واحدهای تولیدی بود.

معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: ما باید زیرساخت‌ها را به منظور تقویت حوزه انرژی در بخش گاز و برق تقویت کنیم.

صادقی وعده داد: راهکارهای عقلانی مناسب برای حفظ منافع و استمرار فعالیت واحدهای تولیدی به خصوص صنایع گچ، اتخاذ شود تا شاهد رفع نگرانی‌ها در این حوزه باشیم.

وی گفت: انتظار می رود همچون گذشته که بحث مدیریت مصرف گاز محقق شد، واحدهای تولیدی نیز همچنان همراهی و همکاری مطلوب را در بحث مدیریت مصرف انرژی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha