• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401120402878
  • خبرنگار : 50513

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

برخورداری استان زنجان از ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری

برخورداری استان زنجان از ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری

ایسنا/زنجان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان زنجان از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و می‌تواند محل استقرار صنایع به ویژه صنایع پاک باشد.

علی رسولیان ظهر امروز (۴ بهمن‌ماه) در مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه شهرک صنعتی اشراق زنجان، به افزایش مساحت شهرک صنعتی اشراق زنجان و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در آن اشاره و اظهار کرد: استان زنجان از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و با توجه به تراکم صنایع در تهران، این استان می‌تواند محل استقرار صنایع به ویژه صنایع پاک باشد.

وی افزود: تلاش می‌شود با ایجاد زیرساخت‌ها زمین‌های این شهرک هرچه سریع‌تر به متقاضیان واگذار شود. با همکاری استان و تفاهم‌نامه منعقد شده، شهرک فناوری نیز در زنجان ایجاد می‌شود که مکان‌یابی آن انجام شده است.

رسولیان ادامه داد: امیدواریم این پروژه در مدت یک‌سال به سرانجام برسد و موجب توسعه روزافزون استان زنجان شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه استان زنجان ۱۲۰۰ واحد تولیدی و ۱۵ شهرک صنعتی دارد، تشریح کرد: در زنجان برای توسعه صنعتی مشکلاتی در خصوص زیرساخت‌ها و تامین زمین داشتیم.

مصطفی طاهری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با زمینی که امروز کلنگ‌زنی آن صورت گرفت و زیرساخت خوبی نیز دارد، برخی از مشکلات رفع خواهند شد؛ اما همچنان باید به فکر تامین زمین برای استقرار شهرک‌های جدید بعدی باشیم.

وی ادامه داد: متقاضیان بسیاری برای ساخت کارگاه‌ها و استقرار صنایع دانش‌بنیان وجود دارد اما باید زمین، برق، گاز و آب آنها تامین باشد که بتوانند مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، شهرک صنعتی اشراق زنجان با مساحت ۳۹۸ هکتار در پنج کیلومتری زنجان واقع شده است و با توجه به نزدیکی به مرکز شهر و برخورداری از امکانات زیربنایی، شرایط ویژه‌ای جهت استقرار صنایع مختلف دارد.

عملیات اجرایی طرح توسعه شهرک صنعتی اشراق زنجان روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کلید خورد. با اجرای این طرح، شهرک صنعتی اشراق استان به مساحت ۱۵۰ هکتار توسعه می‌یابد.

بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی جهت اجرای این طرح توسعه هزینه شده و برآورد ریالی بهره‌برداری از فاز توسعه بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

با بهره‌برداری از این طرح، واحدهای کارگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پاک در این شهرک مستقر خواهند شد. ۴۵ هکتار از این زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha