• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401120403130
  • خبرنگار : 50569

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی:

رسانه‌های مشهد در صف نگاه راهبردی امام رضا(ع) حرکت می‌کنند

رسانه‌های مشهد در صف نگاه راهبردی امام رضا(ع) حرکت می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: رسانه‌های مشهد در مشهد در صف نگاه راهبردی حضرت علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) حرکت می‌کنند و مقابل هر آنچه که بخواهد ضربه‌ای به این هویت رضوی مومنانه مشهد بزند، خواهیم ایستاد.

مهدی شاد در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که امروز، چهار اسفند ماه، با حضور جمعی از اصحاب رسانه در فرهنگسرای قلم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به اعتقاد من بدنه رسانه استان بدنه بسیار پویا، توانمند، عالم و مساله‌شناسی است. در این میان جشنواره ابوذر یک اقدام و تلاش برای تمرین و پیش‌ رفتن در حوزه کار جبهه‌ای است تا همه ما بتوانیم با یکدیگر به مساله برسیم؛ مساله را تشخیص دهیم؛ به مدل‌های ارائه آن برسیم؛ گفت‌وگو کنیم و یکدیگر را رشد دهیم.

وی با بیان اینکه هیچکس در کشور به اندازه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در ارائه مدل حل مساله توانمند نیست، افزود: جشنواره ابوذر یک حرکت گروهی، جبهه‌ای، همگانی و هماهنگ برای مسائل خطه خراسان بزرگ و مشهد است.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: از ابتدای مسیر این جشنواره تلاش کردیم تا مسائل بومی خراسان رضوی در محورهای جشنواره مشهود باشد و مساله هویت رضوی و امام رضایی مشهد بیش از هرچیزی برای ما مهم است.

شاد عنوان کرد: برخی در رسانه‌های مشهد نوشتند چرا مشهد را با مدل واتیکان و روم مدیریت نکنیم؟ باید گفت مدلی که تلاش مشهد امام رضا(ع) را با مدل واتیکانی مدیریت کند، مدلی است که اساسا برای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن قدم برنمی‌دارد. گرانی‌گاه هر مکتب، تمدن و حرکتی پشتوانه فکری او است و پشتوانه فکری ما نیز ائمه اطهار(ع)، بیانات ائمه معصومین(ع) و قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز جشنواره ششم ابوذر در گام پایانی خود قرار ندارد بلکه امروز در گام آغازین جشنواره ششم هستیم؛ هرچند که در فرم ظاهری جشنواره هفتم را آغاز خواهیم کرد اما از روز اولی که برنامه‌ریزی کردیم و این حرکت را در پیش گرفتیم، مبنا و قرار قبلی خود را بر این گذاشتیم که آثار اصحاب رسانه آثار مبتنی بر گرفتن یک تندیس و لوح تقدیر نباشد بلکه نگاه و انگیزه‌ها در آثاری که ارسال شده بیش از هرچیزی برای ما مهم است.

رسانه‌های مشهد در صف نگاه راهبردی امام رضا(ع) حرکت می‌کنند

۶۸ درصد آثار ارسالی مربوط به رسانه‌های رسمی بود

فاطمه سهامی، دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد خبرنگاران خانم در سطح استان و مشهد کم نیست اما بیشترین شرکت‌کنندگان در این جشنواره از جمع آقایان بودند؛ به گونه‌ای که ۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند و ۳۳ درصد دیگر هم خانم‌ها بودند.

وی ادامه داد: امسال از طریق وب‌سایت آثار را دریافت می‌کردیم؛ بر همین اساس بخش رسانه‌های رسمی و مشخص ۶۸.۳ و بخش آزاد هم ۳۱.۱ از شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. در بخش آثار مکتوب نیز همانند سال‌های گذشته رتبه نخست را با درصد ۲۳.۲ از آن خود کرده و رتبه دوم هم به بخش گزارش‌های ویدئویی با ۱۴.۸ اختصاص یافته است. همچنین در بخش مصاحبه هم ۱۱.۲ و در بخش پوستر هم ۱۱ درصد از آثار ارسالی را از آن خود کرده است.

سهامی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه امسال بخش برنامه‌سازی در فضای مجازی را هم داشتیم، استقبال خوبی از این بخش ویژه شد؛ به گونه‌ای که در این بخش ۳۰ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha