• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120603604
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی مطرح کرد:

توزیع میوه شب عید با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار

توزیع میوه شب عید با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: میوه شب عید به استان حمل شده و براساس زمانبندی تعیین شده توسط کارگروه در ایام پایان سال و نوروز ۱۴۰۱ با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توزیع خواهد شد.

سیدحسن رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص توزیع گوشت، اظهار کرد: طرح توزیع گوشت تنظیم بازار توسط اتحادیه تعاون روستایی استان از طریق اینترنتی و با همکاری اداره پست انجام شده است.

وی ادامه داد: در این طرح سهمیه اختصاص داده شده به اتحادیه، برای توزیع کالا به صورت اینترنتی توزیع شده است که در این خصوص بخشی از سهمیه گوشت قرمز در شهرستان‌های قاین و بیرجند به صورت اینترنتی توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه کارگروه استانی تشکیل و سهمیه استانی مشخص و مباشر برای تأمین میوه تعیین شد، بیان کرد: میوه کاملا تامین و به استان حمل شده و براساس زمانبندی تعیین شده توسط کارگروه در ایام پایان سال و نوروز ۱۴۰۱ با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار توزیع خواهد شد.

رضوی در خصوص فعالیت روستابازارها نیز گفت: دو روستا بازار در مرکز استان ایجاد شده و هدف اصلی از ایجاد روستا بازار تأمین کالای اساسی و مایحتاج اصلی مردم با نرخ پایین تر از بازار با تأمین از تولید کننده اصلی و روستایی و توزیع آن بین مردم است که در حال برنامه ریزی برای گسترش این فعالیت‌ها هستیم.

وی در مورد نظارت بر بازار رمضان و عید نوروز، ادامه داد: موضوع نظارت بر عهده جهادکشاورزی و صمت بوده، اما در خصوص تأمین کالا در ماه مبارک رمضان اقداماتی برای تأمین خرما و سایر اقلام اساسی منجمله برنج و روغن انجام شده است.

رضوی در خصوص فعالیت مراکز خرید توافقی و وارد کردن محصولات بیشتر به چرخه این نوع خرید، بیان کرد: خرید توافقی از فعالیت‌های تشکل‌های تعاونی بوده که در این خصوص تمامی تشکل‌ها به فراخور نیاز به این چرخه ورود می‌کنند و هدف از آن، کاهش دغدغه‌های کشاورزان برای فروش محصول و جلوگیری از ضرر و زیان این قشر است.

وی با تاکید بر فعالیت شبکه تعاون روستایی و سهم آن در بازار فروش محصولات، گفت: تشکل‌های تعاون روستایی استان متشکل از ۱۸ اتحادیه استانی و بالغ بر ۲۰۰ تشکل روستایی، کشاورزی، تولید، زنان و سهامی زراعی است که در حوزه جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالاها و تنظیم بازار مکانیزم اثربخشی مهمی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha