• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401120603936
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل بنیاد شهید استان:

کرمانشاه 23 هزار "جانباز" تقدیم انقلاب کرده‌ است

کرمانشاه 23 هزار "جانباز" تقدیم انقلاب کرده‌ است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: مردم این استان قریب 23 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

خسرو شهیدی به مناسبت روز جانباز در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مدیون رشادت جانبازان هستیم، اظهار کرد: جانبازان به علت تحمل رنج و سختی دوران جانبازی و از خودگذشتگی در دوران دفاع مقدس، مصداق عینی اسوه‌های صبر و مقاومت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه جانبازان افتخار نظام هستند، گفت: جانبازان الگوهای خیلی خوبی برای جامعه هستند که باید به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی شوند.

شهیدی جانبازان و خانواده‌های آنها را شایسته تکریم دانست و گفت: تکریم از مجاهدت این شهدای زنده می‌تواند نقش مهمی در الگوپذیری نسل جوان و آیندگان از ایثار و مقاومت آنان داشته باشد.

شهیدی سپس وظیفه ادارات و نهادها در رسیدگی به جانبازان را سنگین برشمرد و گفت: ادارات و نهادها باید همواره تکریم و تجلیل از جانبازان و خانواده‌های شهدا را در اولویت داشته باشند و یادشان باشد امنیت امروز کشور مرهون از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثار جانبازان است.

وی در ادامه اشاره ای هم به کارنامه جانبازی کرمانشاهی‌ها در دوران دفاع مقدس داشت و با اشاره به درخشان بودن این کارنامه، گفت: استان کرمانشاه حدود 23 هزار  جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با اشاره به حضور پررنگ زنان کرمانشاهی در جبهه دوشادوش مردانشان در دوران دفاع مقدس، گفت: این استان با دارا بودن 1800 جانباز زن، بعد از استان خوزستان دومین استانی است که بیشترین جانبازان زن کشور را تقدیم انقلاب کرده است. 

وی با اشاره به اجرای طرح علمداران حماسه به مناسبت روز جانباز در استان کرمانشاه به صورت همزمان با سراسر کشور، گفت: در این طرح نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه در سراسر کشور به نمایندگی از طرف رهبر معظم انقلاب با جانبازان 70 درصد دیدار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه 332 جانباز بالای 70 درصد دارد، گفت: امروز و به مناسبت روز جانباز از 9 جانباز 70 درصد کرمانشاهی تجلیل خواهیم کرد.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha