• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401120604385
  • خبرنگار : 50026

زمینه‌ ماندگاری گردشگر در خراسان جنوبی فراهم شود

زمینه‌ ماندگاری گردشگر در خراسان جنوبی فراهم شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید زمینه‌های ماندگاری گردشگر و مسافر در استان فراهم شود و تحقق این هدف نیازمند تدوین برنامه و راهکارهای مؤثر است.

جواد قناعت، عصر امروز ۶ اسفند در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: دولت و نظام در مقاطع مختلف خدمات‌رسانی به مردم دارند و یکی از مقاطع حساس و مهم که کل کشور درگیر می‌شوند سفرهای نوروزی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هدف از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر هم، کار تیمی و هم‌افزایی بین دستگاه‌هاست تا با تقسیم وظایف بتوان خدمات خوبی ارائه داد.

استاندار ادامه داد: نباید خراسان جنوبی فقط محل تردد مسافران باشد بلکه از فرصت حضور، برای بازدید جاذبه‌های گردشگری استان نیز باید استفاده کنند تا شاهد رشد و ایجاد شور و نشاط باشیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جوانان فعال برای ماندگاری مسافر اظهار کرد: سال گذشته در برخی مبادی ورودی شهرها ابتکارات خوبی انجام شد که مهم‌ترین آن برپایی سیاه چادرها بود.

قناعت یادآور شد: این موضوع در کاهش تصادفات نقش خوبی داشت و بر اساس آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد افزایش ماندگاری مسافر و فروش صنایع دستی هم بودیم.

استاندار با اشاره به جایگاه آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در جذب مسافر و رونق گردشگری ادامه داد: در ایام نوروز حجم قابل توجهی زائر و مسافر به بقاع متبرکه و امکان مذهبی مشرف می‌شوند لذا نیاز است توجه ویژه و خاص به این امکان داشته باشیم.

قناعت همچنین بر لزوم توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و رفاهی برای استفاده مسافران تأکید کرد و گفت: مشکلات بهداشتی از مهمترین مطالباتی بود که سال گذشته از سوی مسافران و گردشگران مطرح می‌شد لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا بتوان در نوروز امسال شاهد کاستی در این حوزه نباشیم و لازم است سامانه پیامکی راه‌اندازی شود تا مسافران هنگام ورود از وضعیت استان آگاه شوند.

وی با بیان اینکه امسال همه امکانات و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات شایسته از لحاظ کمی و کیفی در استان بسیج شود اظهار کرد: امیدواریم با توجه به تجربه‌های گذشته بتوانیم امسال نوروز متفاوتی در نحوه خدمات‌رسانی رقم بزنیم.

استاندار گفت: کمیته‌های ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم باید به طور کامل فعال شوند تا برنامه‌ریزی‌های لازم و پیش‌بینی‌های مورد نیاز حتی برای شرایط خاص و بحرانی را بتوانیم انجام دهیم.

قناعت با تأکید بر لزوم تأمین ایمنی سفر در ایام نوروز بیان کرد: باید شرایط سفر با خدمات ویژه مطلوب برای مردم در ایام نوروز فراهم شود و هر سال عملکردی بهتر از سال‌های گذشته داشته باشیم؛ کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از هدف‌های جدی است و تمرکز بیشتر بر مسئله امدادرسانی و کنترل ترافیک در این راستا ضروری است.

استاندار با بیان اینکه سال گذشته با کار تیمی و شناسایی نقاط ضعف و قوت توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم، ادامه داد: شهرداران هم از همه توان در فضاسازی شهرها، برنامه‌های فرهنگی و ترافیک شهری استفاده کنند.

قناعت با تأکید بر لزوم توجه به مسئله اسکان مسافران نیز گفت: همه ظرفیت‌های اقامتی استان برای استفاده مسافران نوروزی پای کار باشد.

قناعت با اشاره به اینکه تأمین اقلام ضروری هم در ایام نوروز مورد تأکید است، اظهار داشت: سال گذشته در برخی شهرستان‌ها مشکلات موقتی برای تأمین اقلام ضروری ایجاد شد لذا امسال باید به طور ویژه و خاص این مسئله تدبیر شود.

به گفته وی؛ لازم است از ظرفیت روستاها و عشایر هم به ویژه در مسیرهای مواصلاتی برای ایجاد بازارچه و اسکان موقت استفاده شود.

استاندار با تأکید بر نقش سیاه چادرها و استراحتگاه‌های موقت در کاهش تصادفات و ضرورت توجه به این ظرفیت بیش از سال گذشته، گفت: صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی برای معرفی استان و انعکاس اقدامات انجام شده در سطح ملی و استانی تلاش کنند.

قناعت با اشاره به رضایت نسبی مسافران در ارائه خدمات سفرهای نورزی گذشته اظهار کرد: در زمینه اقامت گردشگران رتبه ۱۱ کشوری را بر اساس آمار وزارت میراث فرهنگی کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به لحاظ تردد رتبه هشت کشوری، از لحاظ ماندگاری و اقامت گردشگر رتبه پنج و از لحاظ فروش صنایع دستی جزو ۱۰ استان برتر بودیم، گفت: از لحاظ کاهش تصادفات جاده ای هم رتبه یک کشوری را داشته ایم و انتظار است این رتبه برای نوروز پیش رو نیز حفظ شده و بناهای تاریخی در تملک دستگاه‌های اجرایی برای بازدید گردشگران بازگشایی شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha