• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120704491
  • خبرنگار : 50604

معاون استاندار منگستائو قزاقستان:

خود اتکایی و دانش بومی صنایع در گلستان تحسین برانگیز است

خود اتکایی و دانش بومی صنایع در گلستان تحسین برانگیز است

ایسنا/گلستان معاون استاندار منگستائو قزاقستان گفت: ۹۰ تا ۱۰۰ درصد دانش صنایع استان گلستان بومی بود و وابسته به بیگانگان نیست که برای ما بسیار جالب و ارزشمند است.

قانات قولژانف، شامگاه شنبه ششم اسفند در نشست مشترک استاندار، مسئولان و فعالان اقتصادی گلستان با هیئت تجاری - اقتصادی استان منگستائو قزاقستان، با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه گلستان به ویژه در بخش شیلات و آبزیان، دام و منابع طبیعی اظهار کرد: نکته قابل توجه، خوداتکایی استان گلستان در این توانمندی‌ها است.

معاون استاندار منگستائو قزاقستان ضمن اینکه از مسئولان گلستانی درخواست کرد که در زمینه شیلات، آبزیان، دامداری و منابع طبیعی به قزاقستان کمک کنند، افزود: ۹۰ تا ۱۰۰ درصد دانش صنایع استان گلستان بومی است و وابسته به بیگانگان نیست که برای ما بسیار جالب و ارزشمند است.

استاندار گلستان نیز در این نشست توسعه روابط تجاری با کشورهای های همسایه را از اولویت های برنامه‌های گلستان برشمرد و افزود: گلستان دروازه آسیای میانه است و وجود منطقه آزاد اینچه برون و خط آهن ایران - ترکمنستان – قزاقستان، زمینه این توسعه را فراهم می‌آورد.

علی محمد زنگانه با اشاره به افزایش صادرات و واردات به کشورهای همسایه افزود: آماده توسعه حداکثری روابط پایدار و بلندمدت هستیم و در این راستا از استاندار منگستائو برای حضور در گلستان دعوت می‌کنیم.

سید محمد دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به قزاقستان در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کرد و افزود: سفر هیئت قزاقستان به استان ما از چند جهت اهمیت داشت که مهترین آن توسعه روابط تجاری و بازرگانی با قزاقستان بود.

وی انتقال دانش فنی و تکنولوژی در حوزه آبزی پروری، شیلات، منابع طبیعی و مخصوصا دامپروری را از دیگر اهداف سفر قزاقستانی ها به گلستان نام برد و افزود: همه حوزه ها خصوصا دامپروری مورد استقبال قزاقستان قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: پیشرفت های بزرگ ایران در زمینه پزشکی و هزینه پایین درمان در کشور ایران نسبت به کشورهای همسایه از دیگر موارد مطرح شده با هیئت قزاقستان بود که از این مورد هم استقبال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha