• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120704686
  • خبرنگار : 50037

۶۰ درصد چاه‌های کشاورزی اسدآباد کنتور هوشمند دارند

۶۰ درصد چاه‌های کشاورزی اسدآباد کنتور هوشمند دارند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد دارای ۱۴۲۳ حلقه چاه کشاورزی است که ۸۴۲ حلقه معادل ۶۰ درصد دارای کنتور هوشمند هستند.

حسین‌علی شرکائی یکشنبه ۷ اسفندماه در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: باید به چاه های کشاورزی که هنوز در سطح شهرستان نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام نکرده اند، اخطار سه جانبه‌ای توسط ادارات منابع آب، جهادکشاورزی و اداره برق شهرستان داده و در صورت عدم تمکین کلیه خدمات به آنها قطع شود.

وی افزود: در شهرستان بهار تنها ۱۲ کنتور هوشمند برای کشاورزان صالح آباد، بهار و مهاجران قرار است نصب شود حال اینکه برای شهرستان اسدآباد ۲۲۰ کنتور هوشمند معادل ۲۰ برابر سهمیه شهرستان بهار کنتور گرفته شده که نصب و خرید این کنتورها رایگان بوده و باید با فرهنگسازی لازم برای حفاظت از منابع آب های زیرزمینی سایر کشاورزان را نیز به نصب کنتور هوشمند ترغیب و تشویق کرد.

شرکائی در ادامه با بیان اینکه در بهمن ماه میزان بارندگی شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۱۹ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۴۳ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا بهمن ماه نسبت به سال گذشته بارندگی های شهرستان ۱۴ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۱ درصد کاهش داشته ایم.

وی با تأکید بر ممنوعیت هر گونه کشت دوم در شهرستان اسدآباد و برخورد با کشاورزان متخلف خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سفره‌های آب زیرزمینی دشت اسدآباد را مدیریت و حفظ کنیم باید تمامی چاه‌های آب مجاز شهرستان به کنتور هوشمند نصب شوند.

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد هم از نصب ۶۶ کنتور هوشمند در شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و بیان کرد: از فصل تابستان تاکنون به شناسایی چاه های برقی فاقد کنتور اقدام کرده ایم و اخطار لازم به این چاه ها داده شده است.

حامد رضازاده با اشاره به مهلت ۴۵ روزه اداره منابع آب شهرستان به این چاه های شناسایی شده است، افزود: هنوز برخی از این چاه های کشاورزی برای نصب کنتور هوشمند خود اقدام نکرده اند که باید وضعیت کنتور این چاه ها تعیین تکلیف شوند.

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد در پایان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان شناسایی و مسدود شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha