• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401120704704
  • خبرنگار : 50225

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز عنوان کرد

ارائه مشاوره شیردهی به بیش از ۹ هزار مادر خوزستانی

ارائه مشاوره شیردهی به بیش از ۹ هزار مادر خوزستانی

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ارائه مشاوره شیردهی به ۹ هزار و ۸۷۵ مشاوره مادر خوزستانی دارای شیرخوار زیر دو سال گفت: ۴ هزار و ۵۹۴ مادر از این تعداد، نیازمند مراقبت ویژه‌اند.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر اظهار کرد: با توجه به اهمیت تغذیه با شیر مادر و تاثیر آن در پیشگیری از بروز عفونت‌ها به ویژه عفونت‌های گوارشی و تنفسی، بیماری‌های دوران کودکی و کاهش مرگ و میر کودکان، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی و اضافه وزن، سرطان‌ها، دود سیگار و حتی اوتیسم، حمایت از تغذیه با شیر مادر باید در طول دو سال اول زندگی کودک ادامه یابد و نباید به مدت زمان بلافاصله پس از زایمان محدود شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بنابراین باید در کنار سایر خدمات بهداشتی و درمانی، دسترسی به خدمات مشاوره شیردهی نیز فراهم شود.

بختیاری‌نیا بیان کرد: مشاوره شیردهی نوعی مشاوره تخصصی است که با رویکرد حل مساله، ضمن تأکید به مواردی از قبیل مزایای شیر مادر، مادر را در رفع موانع و مشکلات شیردهی یاری و راهنمایی‌های لازم در زمینه تداوم شیردهی را به وی ارائه می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ شهرستان تابعه دانشگاه دارای حداقل یک مرکز مشاوره شیردهی فعال هستند که این مراکز با هدف تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مادر و شیرخوار از طریق آموزش و ارائه خدمات مشاوره تغذیه با شیر مادر، اقدامات قبل، حین و بعد از تولد، تشخیص بهنگام مشکلات شیردهی، مدیریت آن و اقدام جهت ارتقای شاخص‌های تغذیه با شیرمادر را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۸۷۵ مشاوره شیردهی به مادران دارای شیرخوار زیر دو سال توسط مشاوران شیردهی دوره دیده ارائه شده است که ۴ هزار و ۵۹۴ مادر از این تعداد، نیازمند مراقبت ویژه بوده‌اند و پیگیری های بعدی برای آنها انجام شده است. ۵.۵ درصد این کودکان نیز واجد شرایط دریافت شیر مصنوعی یارانه‌ای شناخته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha