• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401120704727

مرزهای جهاد در بیان امام سجاد (ع)

مرزهای جهاد در بیان امام سجاد (ع)

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: در سخنان امام سجاد (ع) با تعابیری روبرو می‌شویم مبنی بر این که باید تا آن جا جهاد و تلاش کرد که دشمنان اقرار به توحید کنند و زمینه عبودیت در زمین فراهم شود. ایشان عبارتی دارد که ما باید تا آن جا تلاش و قیام کنیم که کسی به غیر خدا روی نیاورده و همه در مسیر توحید حرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که هفتم اسفند در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارایه مقاله خود با عنوان"صحیفه سجادیه، سلاح جهاد تبیین" پرداخت و عنوان کرد: هدف ارسال انبیای الهی و پیامبر اکرم (ص) گسترش توحید بوده است تا تبیین کنند که عالم باید بوی خدا و معنویت بدهد، چرا که اگر بوی گناه در جامعه زیاد شد، این مساله با هدف خلقت انسان و انبیای الهی سازگاری ندارد.

وی افزود: شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران و نزدیکانش در راستای اقامه توحید بوده است؛ برای این که دنیا بوی معنویت و خدا بگیرد و این نشان می‌دهد که ما با چه آرمان و ارزش والایی سر و کار داریم.

وی گفت: محبت‌های امام سجاد (ع) شکل‌ها و مدل‌های مختلفی دارد کما این که در زیارت جامعه کبیره وقتی ویژگی‌های اهل بیت (ع) بیان می‌شود، تاکید می‌کند که حضرات معصومین به احسان و کرم عادت کرده‌اند و آن‌ها مظهر صفات خدای متعال هستند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اهل بیت (ع) نسبت به گنه‌کاران نیز به شکل خشونت آمیز برخورد نمی‌کنند و تاکید فرموده‌اند در هر حالت گناهی که هستید از ما روی بر نگردانید؛ به عنوان مثال اگر در بحث حجاب یک مقدار کسی با مباحث دینی فاصله گرفته، این طور نیست که اهل بیت (ع) او را نفرین کنند بلکه نسبت به آن‌ها دعا می‌کنند تا زمینه هدایت‌شان فراهم شود.

وحیدی بیان کرد: در سخنان امام سجاد (ع) با تعابیری روبرو می‌شویم مبنی بر این که باید تا آن جا جهاد و تلاش کرد که دشمنان اقرار به توحید کنند و زمینه عبودیت در زمین فراهم شود. ایشان عبارتی دارد که ما باید تا آن جا تلاش و قیام کنیم که کسی به غیر خدا روی نیاورده و همه در مسیر توحید حرکت کنند.

وی افزود: خدا به ما لطف و عنایت ویژه ای کرده که به ما محبت و عشق به حضرات معصومین(ع) و از جمله عشق به امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) را داده و ما باید قدردان این نعمت عظیم باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha