• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120805582
  • خبرنگار : 50037

بانوان چشم انتظار برای بازگشت دوباره به کار

بانوان چشم انتظار برای بازگشت دوباره به کار

ایسنا/همدان حمایت از تولیدکننده و تولیدات داخلی می‌تواند به پویایی و رونق‌بخشی تولید و صنعت کمک کرده و زمینه را برای افزایش اشتغال و بهبود کسب‌وکار در جامعه فراهم کند و موجب بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی از نیروی کار کشور باشد و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را در پی داشته باشد.

کارگاه تولیدی پوشاک مجتبی بهرامی در همدان یکی از کارگاه هایی است که ۵۵ نفر از زنان بدسرپرست و بی سرپرست در این کارگاه مشغول به فعالیت بوده و این کارگاه سالیانه دارای ۶۰ هزار دست تولید انواع پوشاک با همت این بانوان است.

این تولیدکننده به خبرنگار ایسنا گفت: بدون دریافت ریالی تسهیلات بانکی کارگاه تولیدی پوشاک خود را حدود سه سال پیش در سال ۹۸ با سرمایه ۱۰۰ میلیون تومان آغاز کردم.

بهرامی با بیان اینکه اکثریت افراد در حال فعالیت در این کارگاه تولیدی پوشاک زنان بی سرپرست و بدسرپرست هستند، افزود: ماهیانه چهار تا پنج میلیون تومان افراد شاغل در این کارگاه دارای درآمد هستند ضمن اینکه اکثریت این بانوان کار را در منزل انجام و تحویل کارگاه می‌دهند و با این کار به دیگر امورات خود نیز به راحتی می توانند رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام کارهای تولیدی پوشاک توسط بانوان، هر یک از آنها حداقل باید دارای دو چرخ خیاطی صنعتی از جمله چرخ خیاطی سردوز باشند که تهیه آن برای این بانوان مشکل بود که برای مرتفع شدن این مشکل با کمک بسیج سازندگی از طریق صندوق کارآفرینی امید با دریافت تسهیلات لازم نسبت به تهیه چرخ خیاطی برای این بانوان اقدام کردیم.

بهرامی با بیان اینکه ثبت نام این بانوان برای استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی را برای تهیه و خرید چرخ برای کار در منزل را شخصاً برعهده گرفتم، افزود: خوشبختانه برخی از این افراد موفق به خرید چرخ خیاطی از طریق این تسهیلات شدند و مابقی نیز اوایل سال آینده حواله خرید چرخ خیاطی صنعتی خود را دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: مسئول مرکز انصارالحسین(ع)(بنیاد علوی) کبودراهنگ، بسیج سازندگی سپاه ناحیه کبودراهنگ و بنیاد برکت حمایت‌های بسیار زیادی برای دریافت تسهیلات با نرخ سود پایین داشتند و این حمایت آنها کمک شایانی به خانواده های ضعیف این کارگاه در بحث تهیه چرخ خیاطی صنعتی داشت.

این تولیدکننده تصریح کرد: پارچه مورد نیاز را از تهران و همدان خریداری کرده و پس از برش آن را تحویل نیروی کار که با ما در کبودراهنگ و همدان در حال همکاری هستند، برای دوخت تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تمامی نیروی کار این کارگاه تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند و افرادی هم که تحت پوشش نیستند، پیشنهاد دادیم که برای بیمه روستایی و عشایری ورود پیدا کنند، یادآور شد: این کارگاه تولیدی سالانه دارای ۶۰ هزار دست تولید پوشاک در انواع مختلف مردانه، زنانه و بچگانه است و محصولات تولید شده کارگاه به بازار سراسر کشور ارسال می‌شود.

بهرامی در ادامه گفت: قبل از محدود شدن اینترنت و مسدود شدن پیام رسان اینستا در کارگاه تولیدی پوشاک ما ۵۵ نفر مشغول به کار بود و در اسفندماه سال گذشته از طریق پیچ اینستا که برای بازاریابی راه اندازی کرده بودیم و دارای ۵۰۰۰ هزار فالور از سراسر کشور بود، موفق به ۵۰۰ میلیون تومان فروش شدیم.

وی بیان کرد: متأسفانه از زمان فیلترینگ و محدود شدن برخی از پیام رسان های اجتماعی از جمله اینستا که بیشتر بازاریابی ما از طریق این پیام رسان انجام می‌شد، بازار ما کاملاً با رکود مواجه شده و در کسادی به سر می‌برد و به ناچار بخشی از این نیروی کار خود را که  زنان سرپرست خانوار و یا زنان بدسرپرست بودند را تعدیل نیروی اجباری کردیم و در حال حاضر بیکار هستند.

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: در اسفندماه امسال متأسفانه رونق بازار سال گذشته را نداریم و نیروهای کار تعدیل شده همچنان منتظر بازگشت به کار خود هستند و فعلاً به علت این وضعیت این امر امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در حال حاضر مشکل اساسی ما علاوه بر مسأله محدود شدن اینترنت، برای ادامه کار سرمایه در گردش است، اظهار کرد: افزون بر یک میلیارد تومان چک از مشتریان برای خردادماه و تیرماه سال آینده در دست داریم و موعد چک های مشتریانی هم که فرارسیده، به علت کسادی بازار درخواست دارند فعلاً دست نگهداریم این در حالیست که پایان سال است و نیروی کار کارگاه نیز به طور قطع چشم انتظار دستمزد، عیدی و پاداش خود است.

این تولیدکننده یادآور شد: به علت مشکلات موجود درخواست ۸۰۰ میلیون تسهیلات ویژه با نرخ سود پایین از اداره کار داشتم که هنوز این امر محقق نشده و خبری نیست و متأسفانه پروسه اداری دریافت وام بسیار طولانی است.

وی اظهار کرد: متأسفانه ثباتی در بازار وجود ندارد و نمی‌توان وضعیت اقتصادی را پیش‌بینی کرد به علت اینکه همیشه فضای اضطراری اقتصادی بر بنگاه‌ها حاکم است و فعالان دچار ضرر و زیان می‌شوند.

بهرامی با بیان اینکه برای ادامه فعالیت قوی تر تولیدکنندگان نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان هستند، گفت: حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.

وی تأکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان موجب رونق بازار، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت، خودکفایی هر چه بیشتر کشور، ایجاد انگیزش سازنده در تولیدکنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات هر چه بهتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، امیدواریم با حمایت از این گونه کارگاه های تولیدی توسط مسئولان اجازه ندهیم چراغ تولید این کارگاه ها به خاموشی گراییده شود چراکه هم اکنون بانوان زیادی در این کارگاه چشم انتظار بازگشت دوباره به عرصه تولید بوده و نان آور خانه خود به شمار می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha