• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120906526
  • منبع : نمایندگی همدان

۵۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

۵۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: ۵۴۰ دانش‌آموز ابتدایی در استان همدان از تحصیل بازماندند.

محمود نقوی سه‌شنبه ۹ اسفندماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۴۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان همدان بازمانده از تحصیل هستند و ما در حال پیگیری وضعیت این دانش‌آموزان از طریق کد ملی آنها هستیم.

وی در رابطه با مسأله مولدسازی اموال دولت در آموزش‌وپرورش استان همدان مطرح کرد: مولدسازی برای ملک مازادی است که دانش‌آموز ندارد و خیّری و وقفی هم نیست.

نقوی ادامه داد: در همدان با کمبود فضای آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و به سمت فروش مدارس نرفتیم اما تعدادی از زمین‌های روستایی مولدسازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با مسأله مسمومیت دانش‌آموزان، توضیح داد: جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کرده و هشدارهای لازم را صادر کردیم تا مشکلاتی برای ما پیش نیاید. 

وی با اشاره به عدم بهره‌برداری از استخرهای آموزش‌وپرورش همدان گفت: در سال ۹۰ ساخت ۹ استخر در همدان آغاز شده اما هنوز هیچ کدام به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: استخرهای نواحی یک و دو بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشتند اما برخی امکانات را نداشته و ایراداتی داشتند، ما رختکن‌ها را آماده کردیم اما با قطعی آب همدان مواجه شدیم و پس از حل این مشکل، گاز استخرها را قطع کردند.

نقوی با بیان اینکه این استخرها به نام شهیدان بهمنی و فراهانی نامگذاری شده است، ادامه داد: این استخرها افتتاح شده اما تحویل نشده و ایرادات جزئی در آنها وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال از استخرهای نواحی یک و دو همدان بهره‌برداری شود. 

وی در رابطه با وضعیت اسکان‌های نوروزی بیان کرد: سال گذشته در اسفندماه اعلام کردیم آمادگی پذیرش اسکان میهمانان را داریم به طوریکه ۱۱۰۰ کلاس در نوروز گذشته آماده پذیرش داشتیم و ۱۲۰ هزار نفر را اسکان دادیم. هزینه‌ها از ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان برای یک شبانه‌روز بود و امسال هم از ۲۷ اسفندماه آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی در تمام مناطق را داریم که ۱۲۵۰ کلاس را آماده کردیم و ۶۰ درصد پذیرش ما مربوط به فرهنگیان و ۴۰ درصد مربوط به سایرین است.

نقوی با بیان اینکه نیروی انسانی چالش نخست آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: دغدغه ما این بود که در ابتدای مهرماه کلاس بدون معلمی وجود نداشته باشد که خوشبختانه برنامه‌های ما به نتیجه رسید و ساماندهی خوبی داشتیم و بیش از ۱۰۰۰ معلم در استان جابه‌جا شد.  

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ کلاس با دانش‌آموزان بالای ۳۷ نفر داریم و مطالبه‌گری ما باید ادامه داشته باشد، گفت: سال گذشته مجوز استخدام داشتیم اما سطح علمی متقاضیان قابل قبول نبود. ما بعد از ثبت‌نام برای استخدام باید اطلاع‌رسانی کنیم تا متقاضیان سطح علمی خود را بالا ببرند در ضمن دنبال افزایش ردیف در ماده ۲۸ هستیم اما باید سطح شرکت‌کنندگان هم افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به عملیاتی شدن رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: بخش نخست و عمده که آموزش‌یار-معلم است، انجام شده و به صورت میانگین دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حقوق این افراد اضافه شده است.  

وی در رابطه با اقدامات تربیتی، بیان کرد: از ابتدای سال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای راهیان نور، برگزاری ۸۰۰ یادواره شهدا، بازدید دانش‌آموزان از موزه دفاع مقدس، نامگذاری اماکن به نام شهدای آموزش‌وپرورش، دیدار با خانواده شهدا، حضور دانش‌آموزان در مزار شهدا، ارتباط با حوزه علمیه و حضور ۸۰۰ روحانی در مدارس در قالب طرح امین، برگزاری طرح معرفت، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان و برگزاری محافل قرآنی انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به ممنوعیت تنبیه بدنی دانش‌آموزان، اظهار کرد: اداره کلاس ۴۰ نفر به بالا با این شرایط آموزشی سخت است اما اگر خطایی رخ دهد به جد پیگیری می‌کنیم‌.

وی در رابطه با موزه آموزش‌وپرورش استان همدان نیز گفت: این موزه آماده بازدید است اما هنوز موفق نشدیم تا برای آن اعتباری جذب کنیم البته تلاش می‌کنیم تا برای اسکان نوروزی آماده بازدید باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha