• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401120906533
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان:

۶۲۶ نفر از زنان سرپرست خانوار کمیته امداد در خراسان شمالی خودکفا شدند

۶۲۶ نفر از زنان سرپرست خانوار کمیته امداد در خراسان شمالی خودکفا شدند

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۶۲۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در این استان خودکفا شده اند.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون  بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به این‌که رویکرد کمیته امداد در خصوص زنان سرپرست خانوار بحث توانمندسازی آن‌هاست، اظهار کرد: در این راستا هم اکنون بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

الهی راد افزود: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند تا با پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد و مستمری بگیر شدن آن‌ها عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان را حفظ کرده و از استقلال مالی برخوردار شوند. 

وی با بیان اینکه پس از واریز هزینه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۱۰ سال از سوی کمیته امداد، این افراد بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون ۶۲۶ نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر و خودکفا شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سهمیه این نهاد در بیمه های اجتماعی را افزایش دهیم، گفت: تعداد  ۱۶۲ نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار این نهاد نیز به کمیسیون تامین اجتماعی معرفی شده و در حال طی کردن مراحل اداری جهت برقراری بیمه اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه افراد بیمه شده شامل زنان مطلقه و فوت سرپرست هستند، خاطرنشان کرد: این نهاد از ابتدای امسال بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: این نهاد برای یک هزار و ۴۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار عشایر نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۵۳ هزار و ۴۴۴ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۸۳۲ خانوار معیشت بگیر این نهاد محسوب می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha