• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401121007374
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

ایجاد بسترهای مناسب لازمه توسعه گردشگری درسجین ابهر است

ایجاد بسترهای مناسب لازمه توسعه گردشگری درسجین ابهر است

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ایجاد بسترهای مناسب لازمه توسعه گردشگری در روستای درسجین ابهر است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید از روستای هدف گردشگری درسجین ابهر، اظهار کرد: قابلیت‌هایی مانند اصالت، صمیمت و هویت را می‌توان در بین مردمان این روستا دید و همچنین قابلیت‌های طبیعی از جمله طبیعت بکر، غذای محلی، و آب و هوای مطبوع این منطقه و کف‌سازی‌های مناسبی در منطقه از قبل ایجاد شده است، می‌تواند در توسعه گردشگری و اقتصادی این روستا موثر باشد، زیرا گردشگران به دنبال مناطق بکر طبیعی هستند که بتوانند با اقامت در این فضاها با مردم بومی منطقه ارتباطات فرهنگی داشته و با آداب و رسوم آنها آشنا شوند.

وی به استانداردسازی و توجه بیشتر به این روستا اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی با بهره‌مندی از افراد بومی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه مؤثر خواهد بود. اگر این روستا به صورت کامل معرفی شود، می‌تواند در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه نقش بسزائی ایفا کند.

این مسئول با بیان اینکه روستای درسجین یکی از روستاهای خوب گردشگری در ابهر است که پتانسیل زیادی در جذب و رونق صنعت گردشگری در شهرستان دارد، ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری و به‌ویژه ایجاد پارکینگ، افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، افزایش تبلیغات و سامان‌دهی جاده دسترسی به این منطقه می‌تواند از اولویت‌های کاری در سال جدید برای این روستا باشد.

صفوی بیان کرد: چناچه بخش خصوصی آمادگی داشته باشد برای روستای درسجین اقداماتی در جهت توسعه گردشگری انجام دهد، آماده‌ایم تا در انجام مطالعات، ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین ارائه تسهیلات و معرفی و تبلیغات آن همکاری‌های لازم را با افرادی که به صورت حقوقی وارد این عرصه شوند همکاری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با توضیح اینکه آماده‌ایم تا شرایط فعلی این منطقه را سامان‌دهی کرده و برای حضور گردشگران آماده‌تر کنیم، متذکر شد: شناسایی و مستندنگاری ظرفیت‌های ناشناخته در سه حوزه جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و آئینی، میراث ناملموس و طبیعی باید انجام شود تا این روستا به جهانیان معرفی شود که در این راستا سال آینده جشنواره انگور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha