• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121107955
  • منبع : نمایندگی مازندران

‌معاون سیاسی استاندار مازندران:

دانشگاه‌ها برای رفع چالش‌های کشاورزی مازندران راهکار ارائه دهند

دانشگاه‌ها برای رفع چالش‌های کشاورزی مازندران راهکار ارائه دهند

ایسنا/مازندران معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است لازم است از ظرفیت دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات کشاورزی استان استفاده شود.

 روح الله سلگی دیشب در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری افزود: نقش این دیار در امنیت غذایی کشور بی‌بدیل است و هم اکنون بیش از ۳۷ درصد جوجه ریزی برای تولید گوشت مرغ کشور در مازندران فرآوری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۵ درصد برنج سفید، ۱۱ درصد گوشت قرمز، ۷۰ درصد کیوی و ۵۰ درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می‌شود که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه استان در تامین امنیت غذایی کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که متاسفانه در سال های گذشته در آمایش کشت در استان دچار مشکل شدیم میزان نیاز پرتقال کشور را دو و نیم میلیون تُن اعلام کرد و افزود: مازندران پنج میلیون تن پرتقال تولید دارد که بخش اندکی از آن صادر می‌شود و وقتی کشاورز متضرر می‌شود بلافاصله با تغییر الگوی کشت، این بار در تله عدم فروش محصول جدید قرار می‌گیرد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی باید برای رفع این چالش اقدامات لازم از جمله تدوین طرح آمایش محصولات و کشت آن رادر دستور کار قرار دهد.

سلگی تصریح کرد: دانشجو و دانشگاه به معنای واقعی از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند اما در نظام پذیرش دانشجویان جهاد کشاورزی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بحث بهره‌وری باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: همواره نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور بی‌بدیل و ممتاز بوده و در ادوار انقلاب اسلامی برای آبادانی ایران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان نقش غیرقابل انکاری داشتند.

معاون استاندار مازندران اضافه کرد: توسعه اقتصادی و پیشرفت استان در گرو حمایت از بخش کشاورزی است چراکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه تولیدات باغی و زراعی وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha