• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121108403
  • خبرنگار : 50604

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان:

گرانی های افسارگسیخته امروز نتیجه فقدان فرهنگ مطالبه گری است

گرانی های افسارگسیخته امروز نتیجه فقدان فرهنگ مطالبه گری است

ایسنا/گلستان رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان گفت: اگر مردم و مسئولان با قوانین حمایت از مصرف کنندگان آشنا بوده و مطالبه گری می کردند امروز شاهد گرانی های افسارگسیخته نبودیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان عصر امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: هر چقدر مردم و مسئولان با ساز و کارها و برنامه های انجمن بیشتر آشنا شوند به همان اندازه بیشتر پای کار آمده و انجمن را در پیش برد اهدافش یاری خواهند کرد.

وی با اشاره به این مطلب که قانون حمایت از مصرف کنندگان شامل تمامی کالاها حتی آب معدنی هم می شود، افزود: مردم ما از قوانین حمایتی مصرف کنندگان اطلاع کافی ندارند و  فرهنگ مطالبه گری در کشور ما نهادینه نشده است.

موسی الرضا رضایی بیان اینکه اگر مجلس شورای اسلامی با قانون حمایت از حقوق مصرف کننده را که خودش مصوب کرده آشنایی داشت، امروز باید یقه تولید کنندگان سایپا و ایران خودرو را می گرفت، گفت: بنا بر قانون حمایت از مصرف کننده که درسال ۸۸ مصوب شد، هرگونه سازش بین عرضه کننده کالا و خدمات به منظور افزایش قیمت یا کاهش کیفیت و محدود کردن تولید، خلاف قانون است.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان اضافه کرد: برخی از فروشندگان از عرضه کالا خودداری می کنند با این بهانه که اگر هر کالایی را به فروش برسانیم، باید همان را باقیمت بالاتری جایگزین کنیم.

وی افزود: بسیاری از کارخانه ها از جمله کارخانه های بزرگی مثل ایران خودرو  سایپا  مواد مصرفی یک سال خود را دارند  و یا فروشگاه های مختلف بسیاری اجناس خود را با قیمت قدیم خریداری کرده اما به بهانه گران شدن دلار اجناس خود را با نرخ گرانتر می فروشند و هیچ کس مطالبه گری نمی کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گرگان تاکید کرد: خبرنگاران باید به کار اقتصادی  و مطالبه گری مسلط باشند تا بتوانند خواسته های مردم را مطالبه کنند که اگر این امر مهم اتفاق می افتاد امروز شاهد گرانی افسارگسیخته نبودیم.

رضایی یادآور شد: اگر واسطه ها حذف و غذای دام با قیمت مناسب تر به دست دامدار می رسید، قیمت تمام شده گوشت در کشور کمتر می شد و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت گوشت نبودیم.

وی تصریح کرد: باید تمام اجناس فروشگاه ها در سامانه ثبت شده، فروشندگان برای فروش کالاهای خود کد رهگیری وارد کنند و در صورت گرانفروشی هشدار داده تا جلو گرانفروشی گرفته شود اما متاسفانه این اقداماتی که به راحتی قابل انجام است در کشور انجام نمی شود و کسی هم مطالبه نمی کند.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان گرگان با انتقاداز عملکرد جهاد کشاورزی در پلاک کوبی دام ها گفت: پلاک کوبی ها باید با هدف تعیین تعداد دامها و تعداد زایش ها بوده تا بتوانند بر حسب آن در کشور تصممیم گیری کنند در حالی که حتی پلاک کوبی ها هم فرضی بوده و براساس همان پلاک فرضی خوراک دولتی دریافت  کردند که نتیجه آن را در گرانی گوشت می بینیم.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر داده های آماری واقعی شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، زیرا وزرا و مسئولان در سطح بالا با توجه به آمارهای ارسالی کارشناسان تصمیم گیری می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha