• جمعه / ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401121208547
  • منبع : نمایندگی گیلان

امام جمعه خشکبیجار:

قرائت قرآن عقل و قلب را منور می کند

قرائت قرآن عقل و قلب را منور می کند

ایسنا/گیلان امام جمعه خشکبیجار، قرآن کریم را مایه هدایت جامعه دانست و گفت: اگر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به واسطه قرائت قرآن و شنیدن تلاوت های زیبای قاریان برجسته ملی و استانی با آیات نورانی ارتباط بگیرند، عقل و قلب آنان نیز منور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین امید زمانی در حاشیه محفل قرآنی شعبانیه که شامگاه گذشته در مسجد گلشن بندرانزلی برگزار شد، قرآن کریم را مایه هدایت جامعه دانست و اظهار کرد: برگزاری این جلسات و محافل با حضور قاریان برجسته موجب جذب دل ها به سمت قرآن می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی باور غلط درباره محدود بودن تلاوت قرآن به مجالس ترحیم و عزا را کنار می زد، تصریح کرد: اگر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به واسطه قرائت قرآن و شنیدن تلاوت های زیبای قاریان برجسته ملی و استانی با آیات نورانی ارتباط بگیرند، عقل و قلب آنان نیز منور می شود و عقل و قلبی که به وسیله قرآن روشن شده باشد، هدایت الهی نصیبش می شود.

امام جمعه خشکبیجار، با بیان اینکه قرآن دست ما را می گیرد و به زندگی و خانه و خانواده ما برکت می دهد، خاطرنشان کرد: هم خانواده و هم جامعه از نورانیت قرآن بهره مند می شوند و امیدواریم از فرصت اعیاد شعبانیه برای نورانیت عقل و قلب و جان و خانه و خانواده و جامعه خود بهره بگیریم.

سعید پرویزی، قاری برجسته قرآن کریم نیز، برگزاری محافل ۱۰گانه قرآنی را موجب انس با قرآن دانست و گفت: برنامه خوب و موثری است و رنگ و بوی استان و شهر و محله را قرآنی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم در محافل قرآنی بیشتر با قرآن آشنا و مانوس می شوند، خاطرنشان کرد: قرائت و تلاوت قرآن انسان را از غفلت خارج می کند.

این قاری قرآن یکی از دستاوردهای محافل قرآنی را تقویت اهالی قرآن و ایجاد انگیزه در آنان دانست و بیان کرد: قرا می توانند با حضور در چنین جلساتی برای پیشرفت قرآنی خود کمک بگیرند.

پرویزی، برگزاری محافل قرآنی را موجب رونق مساجد و ایجاد شور و نشاط معنوی در مردم دانست و اضافه کرد: شاهد آثار و برکات این جلسات در جامعه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، این محفل قرآنی با قرائت سعید پرویزی، یوسق ایزدی و طه مرصادی همراه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha