• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121309204
  • خبرنگار : 50039

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان عنوان کرد:

میل به دیده شدن مهمترین حس دوران جوانی

میل به دیده شدن مهمترین حس دوران جوانی

ایسنا/گلستان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه میل به دیده شدن مهمترین حس دوران جوانی است، گفت: اگر افرادی که توجه کننده هستند کامل و عالی باشند، جوان را به مسیر صحیح و بهتر شدن هدایت می‌کنند.

مهدی افچنگی امروز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سالروز میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) که به روز جوان نامگذاری شده فرصتی مناسب برای بررسی مسایل و دغدغه‌های رفتاری، فکری و نیازهای جوانان و دوران جوانی در عصر جدید است، اظهار کرد: امروزه میل به مورد توجه قرار گرفتن از نکته‌های مغفول و مهم اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان بوده که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه این میل نسبت به سایر امیال انسان‌ها قوی‌تر عمل می‌کند، ادامه داد: میل دیده شدن و جلب نظر مقدار بسیار زیادی از افعال، رفتار و نیات بشر حتی نوع پوشش را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

استاد فلسفه و کلام اسلامی، بیشترین انحرافات و اشتباهات رخ داده در دوران زندگی بشر را ناشی از این میل دانست و خاطرنشان کرد: اگر افرادی که توجه کننده هستند کامل و عالی باشند، جوان را به مسیر صحیح و بهتر شدن هدایت می‌کنند.

وی نقش توجه کنندگان را برای همه اقشار جامعه مهم برشمرد و افزود: شأن و مقام این افراد سبب می‌شود تا انسان بیشتر به حکم عقل رجوع و میل به دیده شدن را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند.

افچنگی با بیان اینکه اگر متعلق دیده شدن "خداوند متعال" باشد، یقیناً میل به آن در مسیر صحیح و اصلی حرکت می‌کند، تصریح کرد: بزرگان، صاحب‌نظران و علما بر این موضوع باور دارند که بررسی و عمل به سیره ائمه اطهار و اهل بیت (ع) راه جلب نظر پروردگار را هموار می‌کند.

وی تغییر در رفتار، گفتار و کردار انسان را از نتایج ایمان و باور قلبی به خداوند عنوان و اضافه کرد: اولیاءالله در مسیر جلب نظر خالق حرکت کرده و به شأن و مرتبه رسیده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را ماحصل باورهای قلبی این شخصیت برجسته دانست و گفت: این شهید بزرگوار با اخلاص به فرایض دینی عمل و با باور قلبی برای رضایت خداوند و خوشنودی حضرت ولی عصر(عج) حرکت می‌کرد که پاداش درجه رفیع شهادت نصیب وی شد و جوانان باید زندگی اینگونه شخصیت‌ها را الگو و سرمشق خود قرار داده و نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha