• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121309486
  • خبرنگار : 50201

نماینده ولی فقیه در مازندران:

آموزش و پرورش تربیت را بر تعلیم مقدم بداند

آموزش و پرورش تربیت را بر تعلیم مقدم بداند

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر جدی گرفتن مسئله تربیت گفت: تربیت مقدم برآموزش و تعلیم قرار دارد و به نوعی تعلیم در درون تربیت قرار دارد و اگر یک دانش آموز هم توسط دشمن غافل شود برای ما خسارت است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش مازندران ضمن گرامیداشت هفته تعلیم و امور تربیتی، اظهار کرد: در تربیت سه وضعیت وجود دارد که یکی از آنها این است یک شخص چگونه فرزندان نسبی و حرفه‌ای خود یعنی دانش آموزان را تربیت کند و آنها را در مسیر یک برنامه ریزی تربیتی قرار دهد.

وی رها شدگی را به عنوان وضعیت دوم تربیت عنوان کرد و گفت: در این خصوص از سوی خانوده‌ها و معلمان به تربیت اهمیتی داده نمی‌شود که این رها شدگی در نهایت به ضایع شدن فرزند می‌انجامد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تربیت بد را گونه سوم تربیت دانست و افزود: یعنی زیرنظام تربیتی اشتباه باشد. تعمد براین باشد که استعدادهای انسانی از بین برود و ظرفیت‌های معنوی و اخلاقی فاسد شود.

 این مسئول با اظهار اینکه در جامعه ممکن است با هرسه نوع تربیت مواجه شویم، تصریح کرد: عوامل دشمن از این رهاشدگی استفاده می‌کند تا تربیت نوع سوم را اعمال کنند اما در نوع اول نمی‌توانند نفوذ کنند.

آیت‌الله لائینی افزود: از اینکه دشمن در هجمه‌های اخیر تمام توجه خود را به آموزش و پرورش معطوف کرد نشان دهنده این است که در اینجا نقطه قوتی داریم و پایگاه خوبی برای اسلام است.

وی با بیان اینکه خانواده آموزش و پرورش، معلمان، مربیان و دانش آموزان عمدتا با نظام و ارزش و موازین تربیت درست هستند، متذکر شد: در این میان یک عده فریب خورده فضای مجازی شدند و از یک دانش آموز خوش طینت سوء استفاده کردند.

وی با تاکید براینکه اگر در بین افراد اقلیت هم غفلت صورت گیرد بسیار سنگین خواهد بود، افزود: حتی اگر به واسطه غفلت و بی توجهی ما یک نفر هم توسط دشمن غافل شود برای ما خسارت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر جدی گرفتن مسئله تربیت گفت: تربیت مقدم برآموزش و تعلیم قرار دارد و به نوعی تعلیم در درون تربیت قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه همه کسانی که از روی عمد فضای تربیت را رها کردند، پیش خدا مسئول هستند، اظهار کرد: کسانی که اهداف دشمن را در نظام تربیتی پیاده می‌کنند آنها در تمام انحرافات شریک و سهیم هستند.

وی با بیان اینکه اصل کار ما گفتمان است، افزود: کسانی این مدت بازداشت شدند جهاد تبیین و گفتمان برای آنها پیاده شد و اگر گفتمان درستی برای آنها اعمال شود سربازان آینده امام زمان خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha