• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401121409908
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

پایانی بر دردهای مضاعف ناباروری

پایانی بر دردهای مضاعف ناباروری

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: خدمات درمانی نازایی و ناباروری سازمان بیمه سلامت ایران برای استفاده زوجین تا سه دوره در سال تعبیه شده و بانوان تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

علی اربابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همه ایرانیان قابلیت بیمه شدن را دارند، اظهار کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به بیمه سلامت از خدمات بیمه پایه بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: در حوزه ناباوری با توجه به کلیات قانونی مورد پیگیری قرار گرفته و تمامی مادران باردار فاقد پوشش بیمه، تا پایان دوره‌ شیردهی و همچنین کودکان آن‌ها تا پایان ۵ سالگی، بدون انجام ارزیابی وسع، با اعتبار یک ساله و بدون رعایت شرط خانوار، تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان شده و اکنون امکان بیمه شدن تمام افراد فاقد پوشش بیمه در سازمان بیمه سلامت فراهم شده است.

اربابی تصریح کرد: زوجین تا ۴۹ سال و مادران باردار می‌توانند برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت، به دفاتر پیشخوان مراجعه و مستندات و اطلاعات خود را ارائه دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان ماه امسال، نیز گفت: ۱۰۷ بیماری در این صندوق نشان دار شده و این بیماران با بارگذاری مدارک در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران و تایید بیماری می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

اربابی با بیان اینکه بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص شامل؛ توانبخشی، پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان و خدمات پاراکلینیک است، افزود: این امر کمک شایانی به مردم کرده و تاکنون حود ۳۳ بیماری از ۱۰۷ بیماری احصا و در سامانه‌های الکترونیک دیده شده و سایر  بیماری‌ها به تدریج در حال احصا است.

وی با بیان اینکه بحث تقویت بیمه‌های پایه می‌تواند بخش مهمی باشد تا پرداخت از جیب مردم کاهش یابد، تصریح کرد: باید خدمات درمانی ذیل بیمه تعریف شود تا اگر کسی می‌خواهد از خدمات درمانی استفاده کند، از بیمه بهره مند شود.

اربابی با اشاره به اینکه طرح دارویار و ارز ترجیحی دارو نیز در حال اجرا شدن بوده و اجرایی شدن آن منوط به نسخه نویسی الکترونیکی است، یادآور شد: گسترش خدمات بیمه پایه مسئله مهمی است که سازمان بیمه سلامت سالهاست آن را دنبال میکند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha