• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401121510741
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

بازگشت ۹۷ واحد تولیدی به چرخه تولید

بازگشت ۹۷ واحد تولیدی به چرخه تولید

ایسنا/اصفهان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: ساماندهی مدیریت تعدادی از کارخانه‌های بزرگ که در آستانه ورشکستگی بودند انجام شد و با تدابیر و اقدامات انجام شده توانستیم ۹۷ واحد تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم.

حجت‌الاسلام‌ جعفری، امروز(دوشنبه، ۱۵ اسفند) در سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان، اظهار کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری، قوه قضاییه از دولت و تولید و اشتغال، حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد و دادگستری استان دبیرخانه فعالی دارد و دادستان مرکز دبیر ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی است که جلسات منظمی دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۰ درخواست از تولیدکنندگان به دبیرخانه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد، گفت: این ستاد در سطح شهرستان‌ها نیز به صورت جدی فعال است. سال گذشته ۳۶۷ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان از بازگشت ۹۷ واحد تولیدی دارای مشکل که بعضی حتی تعطیل بودند به چرخه تولید خبر داد و افزود: همچنین ساماندهی مدیریت تعدادی از کارخانه‌های بزرگ که در آستانه ورشکستگی بودند انجام شد و با تدابیر و اقدامات انجام شده توانستیم برخی از کارخانه‌ها را از بحران عبور دهیم و ازجمله شرکت پلی اکریل و پتروشیمی تثبیت شد.

 وی با بیان اینکه پنج مرحله درخواست، مکاتبات، بازدید، تشکیل جلسات، مصوبات و پیگیری مصوبات در دستور کار است، تصریح کرد: با توجه به مشغله‌ای که در دادگستری استان وجود دارد دلمان می‌خواهد بیشتر در خدمت فعالان اقتصادی باشیم و نماینده قضایی در جلسات مربوط به مسائل فعالان اقتصادی استان حضور دارند.

جعفری عدم تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی را یکی از مشکلات استان برشمرد و افزود: راهکار این مشکل تعمیم مفاد ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی کشور برای تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی بود که قرار بود به استان‌ها اجازه داده شود و مجبور نباشیم در هر موردی منتظر تصمیم متمرکز کشور باشیم، اما اختیارات محدود است و ارجاع پرونده‌های تسهیلات به مرکز مشکلاتی ایجاد می‌کند. این در حالی است که در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد تولیدی و تعیین کننده داریم و باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha