• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401121510866
  • خبرنگار : 50184

برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۵ نقطه کرمانشاه

برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۵ نقطه کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۵ نقطه استان خبر داد.

امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، اظهارکرد: باتوجه به حجم بالای مسافرت‌هایی که در این ایام صورت می‌گیرد، فرصت مناسبی را در اختیار داریم تا صنایع دستی استان را به گردشگران معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا برپایی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در ۱۵ نقطه استان بویژه در ورودی شهرها در دستورکار قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: گیلانغرب، هرسین، بیستون، سرپلذهاب، سنقر، روانسر، کنگاور، صحنه، کرندغرب، اسلام آبادغرب، جوانرود، قصرشیرین و کرمانشاه از جمله مناطقی در استان هستند که نمایشگاه‌های صنایع دستی و سیاه چادرهای عرضه سوغات و خوراکی‌های محلی استان را در آنها برپا خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، جمعا حدود ۱۵۰ غرفه در این ۱۵ نمایشگاه به عرضه و فروش محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی استان می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در ورودی محوطه تاریخی تاق بستان با حدود ۳۰ غرفه راه‌اندازی خواهد شد.

کوگانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی  انجام شده از ۱۷ اسفند همزمان با جشن بزرگ نیمه شعبان و آغاز تدریجی مسافرت‌های نوروزی، تعدادی از این نمایشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اعلام کرد: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در تاق بستان هم از ۲۰ اسفند فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه یادآورشد: در نمایشگاه امسال رشته‌های اصیل و بومی کرمانشاه همچون گیوه، گلیم، سازهای سنتی، زیورآلات سنتی، چرم دوزی و ... به نمایش در خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: در صورتی که مجوزهای لازم کسب شود، این احتمال وجود دارد که در ورودی شهر کرمانشاه  از سمت بیستون، راه آهن و فرودگاه هم نمایشگاه موقت صنایع دستی را برپا کنیم.

کوگانی در پایان یادآورشد: علاوه بر نمایشگاه‌های موقتی که در ایام نوروز در سطح استان برپا می‌شود، تعدادی نمایشگاه دائمی هم در شهر کرمانشاه، ورودی شهر اسلام آبادغرب و کرند غرب آماده فعالیت در این ایام هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha