• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401121511139
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

۱۵۱۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی

۱۵۱۰ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از تحت پوشش قرار گرفتن یک هزار و ۵۱۰ بیمار خاص و صعب العلاج در این استان خبر داد.

مجید الهی راد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی امسال برای اقداماتی همچون درمان و ... این افراد، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: علاوه بر آن طی امسال این اداره کل هزینه اجاره مسکن را برای ۳۶۲۲ خانوار پرداخت کرده که مبلغ آن ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

الهی راد به بیمه اجتماعی افراد تحت پوشش این اداره کل نیز اشاره کرد و افزود: ۴۴۹ نفر از مددجویان کمیته امداد استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان قرار گرفته اند که برای پرداخت حق بیمه آن ها، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان طی امسال هزینه شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی طی نیمه نخست امسال بیان کرد: طی این سفر ۴۵ هزار و ۵۸۹ درخواست از کمیته امداد وجود داشته که تمامی درخواست ها بررسی شده است. از محل این سفر ۲۵ میلیارد تومان برای رسیدگی به درخواست ها هزینه شد؛ افراد کمک شده در این سفر از سوی کمیته امداد استان، ۸ هزار نفر بوده اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۵۸ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این اداره کل اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن طی امسال توزیع ۱۶۲۵ دستگاه بخاری با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز در میان مددجویان انجام شده است.

الهی راد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: جمعیت کنونی تحت پوشش این اداره کل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر است. ۵۰ درصد از افراد تحت پوشش این اداره کل خانم و ۵۰ درصد نیز آقا هستند.

به گفته وی، ۶۶ درصد از افراد تحت پوشش روستایی و ۳۴ درصد نیز شهری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha