• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401121812834
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

عضو مجمع نمایندگان استان؛

بیشترین آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان از ناحیه حاشیه نشینی است

بیشترین آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان از ناحیه حاشیه نشینی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان عضو مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی این استان حاشیه نشینی و بیشترین آسیب‌های اجتماعی از این ناحیه است که حل این معضل نیاز به نسخه فوق تخصصی دارد و با وجود تمامی تلاش‌های جمهوری اسلامی بازهم باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه صورت گیرد.

حبیب اله دهمرده شامگاه چهارشنبه در بازدید از مناطق حاشیه نشین زابل افزود: متاسفانه به دلیل عدم توجه مسئولان به استان سیستان و بلوچستان، پدیده حاشیه نشینی در بسیاری از نقاط این استان شکل گرفته و باعث به وجود آمدن بسیاری از معضلات و مشکلات در این استان شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ریزگردها، سیل، گرانی، تورم ، بیکاری و از همه مهم تر کمبود آب آشامیدنی از مهم ترین مشکلات استان سیستان و بلوچستان به شمار رفته و بسیاری از مردم این استان نسبت به بی توجهی مسئولان امر ناراضی و گلایه مند می باشند.

دهمرده افزود: حاشیه نشینی پدیده ناگواری است که باید از به وجود آمدن آن جلوگیری کرد و با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان، استانی مرزی به شمار می رود، حاشیه نشینی می تواند آثار بسیار مخربی بر وضعیت این استان به وجود آورده و مرزها را خالی از سکنه کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان که دارای بالاترین ظرفیت های گردشگری و دارای ثروت بسیار است، اما از محرومیت برخوردار است و  این محرومیت با اضافه شدن ریزگردها، سیل، مشکلات اقتصادی و کمبود آب بیشتر از گذشته خود را نشان داده است، لذا مسئولان امر باید توجه ویژه ای به این استان داشته و در صدد رفع مشکلات این استان گام های اساسی بردارند همچنین برای حل معضل حاشیه نشینی در این استان تصمیمی جدی اتخاذ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha