• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401122013692
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل حوزه کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد

توسعه اقتصادی مرزن آباد با تقویت صنایع "خلاق"

توسعه اقتصادی مرزن آباد با تقویت صنایع "خلاق"

ایسنا/مازندران مدیرکل حوزه کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر پرهیز از روی آوردن به صنعت سخت، گفت: وجود شهرک صنفی صنایع دستی، گردشگری و صنایع غذایی باعث رشد اقتصادی مردم مرزن آباد خواهد شد مسئولان باید تلاش کنند تا این منطقه به عنوان صنایع "خلاق" ثبت شود.‌

امیرحسین اسدی شب گذشته ۱۹اسفندماه جاری در آئین اختتامیه دومین جشنواره گل نرگس روستای ماسال مرزن آباد با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب گل نرگس در این روستا چند درخواست از مسئولان دارم، گفت: سازمان جهانی مالکیت فکری، کلید واژه‌ای بنام "نشان جغرافیایی" دارد که گل نرگس باید در این سازمان ثبت نشان جغرافیایی و جهانی شود.

وی با تاکید براینکه تولیدات روستاها باید ثبت نشان جغرافیایی شود، افزود: این اقدام در برند سازی منطقه در سطح جهانی کمک می‌کند.

اسدی با بیان اینکه در گذشته کسب و کار به صورت معمولی بود در روستاها هرآنچه تولید می‌شد به فروش می‌رسید، تصریح کرد: اگر کسب و کار علمی‌ و حرفه‌ای نباشد رشد پیدا نمی‌کند.

مدیرکل حوزه کسب و کار وزارت صمت بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار، برندسازی، بسته بندی، تجاری سازی و تبلیغات حرفه‌ای برای غرفه‌داران جشنواره گل نرگس مرزن آباد تاکید کرد و گفت: متاسفانه شرکت کنندگان این جشنواره از اصول اولیه بسته‌بندی و تبلیغات بی‌بهره بودند.

این مسئول رشد اقتصادی منطقه را منوط به آگاهی در فعالیت‌های تجاری دانست و یادآور شد: همه مدیران در هر سطح و جایگاهی باید به دانش اقتصاد و کسب و کار مجهز باشند.

اسدی با اعلام اینکه مسئولیت تدریس و آموزش در حوزه کسب و کار را برای تقویت اقتصادی مرزن آباد برعهده می‌گیریم، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها در صورتی که گردشگر خارجی و گردش مالی نداشته باشد صرفا یک هزینه است لازم است برای جشنواره گل نرگس مرزن آباد یک کمیته و بخش بین‌الملل و تبلیغات تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده باید برای برگزاری جشنواره گل نرگس کمپین ویژه راه اندازی، گفت: تشکیل کمپین موجب هدایت سرمایه‌گذار به منطقه و تامین منابع مالی خواهد شد از این‌رو جشنواره رویکرد ملی پیدا می‌کند.

مدیرکل حوزه کسب و کار وزارت صمت بر تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره تاکید کرد و گفت: جای دانش‌آموزان در این جشنواره خالی بود آموزش و پرورش باید ورود پیدا کند تا کمیته این بخش فعال شود.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های مسئولان شهرستانی برای ایجاد شهرک صنعتی در مرزن آباد، تصریح کرد: کمک کنید شهر مرزن آباد به سمت صنعت سخت نرود.

اسدی با ابراز عقیده مبنی بر اینکه دردی که در کشور وجود دارد این است تا صحبت از صنعت می‌شود بحث کارخانه فولاد و سایر صنایع به میان می‌آید، خاطرنشان کرد: باید به سمت صنایع خلاق یعنی گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی برویم .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha