• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122013790
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:

تلاش کنیم مسجد، پایگاه جوانان شود

تلاش کنیم مسجد، پایگاه جوانان شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان گفت: امامان جماعت و اعضای هیئت امنای مساجد با بهره‌گیری از کانون‌های فرهنگی هنری تلاش کنند تا مساجد بار دیگر پایگاه نوجوانان و جوانان شود.

فضل‌الله بصیرت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۸ اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است. کانون‌هایی که به‌عنوان دستیار فرهنگی امام جماعت و هیئت امنا در مساجد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان اردستان با شناسایی و اقدامات حمایتی که شده اکنون ۴۷ کانون فرهنگی هنری تأسیس شده است و در مساجد مشغول فعالیت هستند. از این تعداد ۱۷ کانون فرهنگی مذهبی مجوز فعالیت کتابخانه گرفتند و فعالیت آنها تخصصی‌تر از دیگر کانون‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان برگزاری طرح تلاوت نور در مساجد را یکی دیگر از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۱۰ هزار جلد قرآن کریم به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تحویل دادیم.

بصیرت تصریح کرد: خوشبختانه در کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان اردستان موضوعات زیرساختی و تجهیزات و صدور مجوزهای لازم را انجام دادیم ولی آنچه می‌توانیم به‌عنوان آسیب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کنیم عدم همکاری امام جماعت و هیئت‌امنای مسجد با کانون‌های فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌های مسجد کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: یکی از فرصت‌هایی که می‌تواند در احیای شور و نشاط و عملکرد مساجد تأثیرگذار باشد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است. امامان جماعت و اعضای هیئت‌امنای مساجد با بهره‌گیری از زیرساخت‌های کانون‌های فرهنگی هنری تلاش کنند تا مساجد بار دیگر پایگاه نوجوانان و جوانان شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار نفر عضو فعال کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان اردستان هستند، گفت: در یک سال گذشته با حمایت نماینده مردم اردستان در مجلس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیش از یک میلیارد ریال به کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان اردستان کمک شده است.

بصیرت توجه هرچه بیشتر به برنامه‌های فرهنگی را عاملی مؤثر در جذب نوجوانان و جوانان در مسجد عنوان کرد و گفت: از هیئت‌امنا و امام جماعت مساجد می‌خواهیم ارتباط خود با کانون‌های فرهنگی هنری را بیشتر کنند تا با توجه به زیرساخت‌هایی که در کانون‌ها وجود دارد جذب نوجوانان و جوانان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha