• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122013944
  • خبرنگار : 50555

قیمت کفش در آستانه نوروز در مشهد

قیمت کفش در آستانه نوروز در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته با افزایش قیمت دلار شوک شدیدی به بازار کفش مشهد وارد شد، گفت: طی یک ماه گذشته قیمت کفش ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار کفش مشهد در روزهای پایانی سال اظهارکرد: طی دو ماه گذشته با افزایش قیمت دلار شوک شدیدی به بازار کفش مشهد وارد شد و بسیاری از واحدهای صنفی برای فروش با مشکل مواجه شدند. همچنین قدرت خرید مردم تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایام پایانی سال افزود: در حالی‌که تولیدکنندگان کفش هفته آخر کاری را سپری می‌کنند با مشکل تامین مواد اولیه مواجه شده‌اند. تولیدکنندگان کفش طی دو هفته گذشته به دلیل ناتوانی در خرید مواد اولیه تولیدشان متوقف شده است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد  با بیان اینکه طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت دلار قیمت کفش ۲۰ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در یک ماه گذشته نسبت به کل سال با افزایش شدید قیمت مواد اولیه مواجه شده‌ایم. البته از ابتدای سال دو یا سه مرتبه قیمت افزایش یافت اما در یک ماه گذشته با افزایش قیمت دلار شوک شدیدی در بازار کفش ایجاد شد. با وجود اینکه اکنون قیمت دلار تا حدودی کاهش پیدا کرده است اما متاسفانه قیمت‌ کفش همچنان تغییری نکرده است. 

محمدی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مواد اولیه تولیدات کفش مشهد داخلی و ۴۰ درصد باقی خارجی است، خاطرنشان کرد: اگرچه نوسانات قیمت دلار یکی از دلایل افزایش قیمت مواد اولیه بوده اما برخی از دلایل افزایش قیمت مواد اولیه نیز مسائل داخلی است که باز هم پیش زمینه آن قیمت مواد اولیه خارجی است، به طور مثال برای رنگ زدن چرم برخی از مواد اولیه رنگ از خارج وارد می‌شود. همچنین ۲۰ تا ۳۰ درصد مواد زیر کفش از خارج وارد می‌شود.

وی در خصوص صادرات کفش مشهد عنوان کرد: هم اکنون صادرات کفش به کشورهای ارمنستان، افغانستان، عراق و ترکمنستان در حال انجام است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد در پاسخ به اینکه چه میزان از کفش‌های عرضه شده در بازار، تولید مشهد است، افزود: ۷۰ درصد از کفش‌هایی که امسال در بازار عرضه می‌شود محصولات داخلی است. مشهد رتبه اول تولید کفش زنانه از نظر کیفیت و کمیت و نیز رتبه اول تولید کفش مردانه به ویژه کارهای دست دوز و سفارشی را به خود اختصاص داده است.

محمدی بیان کرد: تولید کنندگان مشهدی با شرکت در نمایشگاه‌های شهرهای تبریز، تهران و ...بازارهای خوبی را به دست آورده و بیشترین کفش مشهد در تبریز به فروش رفته است. 

وی عنوان کرد: هیچ کمبودی در بازار کفش وجود ندارد و مشکلی برای عرضه کفش در بازار وجود ندارد. همچنین نظارت‌های لازم از سوی اتاق اصناف و اتحادیه کفشان مشهد از هفته گذشته آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha