• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401122014120
  • خبرنگار : 50201

نماینده مجلس شورای اسلامی:

سال گذشته موفق به جذب بودجه ۳۲ هزار میلیاردی اشتغال نشدیم

سال گذشته موفق به جذب بودجه ۳۲ هزار میلیاردی اشتغال نشدیم

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر تقویت اقتصاد روستا و ایجاد اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: سال گذشته موفق به جذب بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومانی اشتغال در کشور نشدیم که از این میزان حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان متعلق به اشتغال روستاییان می‌شد اما در بودجه امسال برای توسعه و ماندگاری روستائیان مبلغی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره گل نرگس در ماسال مرزن آباد با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی و سیاسی در سایه نشاط و آرامش روانی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ۲۵ درصد سلامتی مربوط به وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد دیگر از تغذیه، نشاط و شادمانی تامین می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های اقتصادی روستاها، گفت: اقتصاد سنتی روستاها جوابگوی نیاز الان جامعه نیست بنابراین باید نگاه‌ها در این بخش عوض شود.

محسنی با اشاره به آمار نگران کننده از مهاجرت روستائیان به شهرها به علت وضعیت اقتصادی و اشتغال، تصریح کرد: هر جوانی در روستا به دنبال رفاه و استفاده از فرصت‌ها است، برای جلوگیری از ترک نخبگان از کشور باید روستاها را تقویت کرد.

سال گذشته موفق به جذب بودجه ۳۲ هزار میلیاردی اشتغال نشدیم

"علی قاسمی" فرماندار چالوس نیز از روستا به عنوان یک بنگاه اقتصادی یاد کرد و گفت: این جشنواره در راستای تحقق این شعار است.

وی افزود: در سال‌های دورتر روستاها هرکدام تولید کننده بودند و مایحتاج مورد نیاز خود را تامین می‌کردند اما امروزه اغلب روستاها به مصرف کننده‌هایی تبدیل شدند که مایحتاج خود را از شهرها تامین می‌کنند و این موضوع نگران کننده است.

فرماندار چالوس تصریح کرد: در صورتی که اقتصاد روستاها در مدار اقتصادی قرار نگیرد برای ۳۰ سال آینده از نظر امنیت غذایی یک تهدید بزرگ  به شمار می‌آید.

قاسمی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های زیادی که در کشور وجود دارد اما همچنان وارد کننده نهاده‌های دامی هستیم.

"مهدی صادق کوهستانی" بخشدار مرزن آباد نیز با بیان اینکه برندسازی گل نرگس یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره بوده است، گفت: ارائه بسته‌های حمایتی از باغداران و کشاورزان منطقه برای سال‌های بعد و روی آورد به تولید بیشتر گل نرگس از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.

وی ترغیب و تشویق نسل بعدی را به تولید گل نرگس از دیگر اهداف برشمرد و ادامه داد: تداوم برگزاری جشنواره گل نرگس در سال‌های آینده از اهداف برگزارکنندگان و کمیته دائمی جشنواره در مرزن آباد و شهرستان چالوس است.

سال گذشته موفق به جذب بودجه ۳۲ هزار میلیاردی اشتغال نشدیم

بخشدار مرزن آباد یادآور شد: حمایت از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صاحبان غرفه‌های محصولات گیاهی و صنایع دستی، حمایت از اقتصاد روستاها جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها، رفع موانع تولیدات از جمله مطالبات مردم این منطقه است که نیازمند توجه مدیران استانی و ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha