• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401122114657
  • خبرنگار : 50444

رئیس سازمان آتش نشانی شیروان خبرداد:

۵۵ نیروی عملیاتی شیروان آماده مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

۵۵ نیروی عملیاتی شیروان آماده مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان از آماده باش کامل نیروهای این سازمان خبر داد و گفت: امسال ۵۵ نیروی عملیاتی آتش نشانی اعزامی از ۳ ایستگاه این شهر آماده مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال هستند.

علی عسگرپور در گفت و گو با ایسنا در شیروان اظهار کرد: این تعداد نیرو در قالب ۱۱ اکیپ گشت خودرویی موتوری با تجهیزات کامل آتش نشانی و تانکر های آب برای خدمات در چهارشنبه پایان سال فراخوانده می‌شوند.

وی با بیان اینکه نقش والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: همه ساله اخبار حوادث چهارشنبه پایان سال حاکی از بی احتیاطی و بی توجهی نوجوانان نسبت خطرات مواد محترقه و آتش زا است.

عسگرپور افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، فکر خرید لباس و ملزومات عید برای اعضای خانواده از مهمترین دغدغه های والدین است و تنها چیزی که مورد غفلت یا در درجه اهمیت کمتری قرار می گیرد ایمنی افراد خانواده است.

وی درخواست خود را از تمامی والدین و مسئولان آموزشی، آگاه کردن نوجوانان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه عنوان کرد و گفت: نگهداری مواد محترقه در جیب و کیف با توجه به خاصیت آتش گیری بسیار، خطرناک بوده و عواقب نگران کننده‌ای را به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیروان از والدین خواست تا کودکان و نوجوانان خود را در شادی های بی خطر همراه کنند و نگذارند با رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ کنند.

وی به احتمال آسیب دیدن چشم و گوش در مقابل انفجار موادی مانند فشفشه و ترقه هشدار داد و اظهار کرد: در بسیاری از موارد این گونه حوادث باعث نابینایی و ناشنوایی دائم افراد شده است.

عسگرپور از تماشاچیان به عنوان ناظران بی گناه یادکرد و گفت: متاسفانه استفاده از قوطی های تحت فشار از قبیل اسپری ها و حشره کش ها در آتش باعث انفجار مهیب و اصابت ترکش های این اجسام به اطرافیان می شود.

وی با انتقاد از فروشندگان مواد محترقه، بیان کرد: تنها ۲۵۰ گرم مواد محترقه می تواند کاشانه ای را با وسعت ۷۰ متر مربع تخریب کند.

 رئیس سازمان آتش نشانی شیروان، فروشندگان و واردکنندگان مواد محترقه را عامل اصلی به خطر انداختن ایمنی نوجوانان دانست و از آن‌ها خواست تا از فروش این مواد خودداری کنند.

وی همچنین از توزیع بیش از ۱۰۰۰ نسخه پمفلت آموزشی برای دانش آموزان در سطح مدارس استان خبر داد.

خبرنگار: غلامرضا مینا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha