• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122115115
  • خبرنگار : 50107

معاون آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی مشهد پاسخ داد

چه تعداد از ساختمان‌های ناایمن مشهد به مراکز قضایی معرفی شده‌ است؟

چه تعداد از ساختمان‌های ناایمن مشهد به مراکز قضایی معرفی شده‌ است؟

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی مشهد گفت: در ۲ گروه ساختمان‌های با اهمیت خیلی زیاد و ساختمان‌های با اهمیت زیاد، در یک سال گذشته ۱۵۷۶ مورد بازدید داشتیم که ۵۱۵ مورد اخطارهای ایمنی به دلیل نواقص ایمنی از منظر آتش‌نشانی صادر کردیم. به علت عدم اقدام مقتضی توسط برخی از این بخش‌ها ۲۰۹ مورد به مراکز قضایی معرفی شدند.

حمیدرضا کافی‌نیا امروز، ۲۱ اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: براساس وظایف سازمانی و مصوبات شورای شهر مقرر شده بود یکسری ساختمان‌ها را در اولویت قرار دهیم؛ بنابراین ساختمان‌های با اهمیت خیلی زیاد و ساختمان‌های با اهمیت زیاد در اولویت بازدیدها قرار گرفت.

وی افزود: ساختمان‌های با اهمیت خیلی زیاد شامل مراکز بهداشتی و درمانی، تاسیسات برق‌رسانی، آب‌رسانی و مخابراتی و تونل‌ها و تاسیسات نظامی است که در این زمینه ۵۵۱ مورد بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ۱۵ مورد از تاسیسات برق‌رسانی و چهار مورد از تاسیسات آب‌رسانی و مخابراتی انجام شده است.

کافی‌نیا ادامه داد: در گروه ساختمان‌های با اهمیت زیاد که احتمال تلفات بالا، از دست رفتن ثروت ملی و آلودگی‌های زیست‌محیطی را دارند شامل مدارس، مساجد، سینماها، استادیوم‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، ترمینال‌های مسافربری، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، دفاتر اسناد، پالایشگاه‌ها و انبارها و جایگاه‌های سوخت می‌شود که در این قسمت نیز بازدیدهای متعددی انجام شده است.

معاون آموزش و پیشگیری آتش‌نشانی مشهد بیان کرد: ساختمان‌های با اهمیت متوسط را بازدید کردیم. این ساختمان‌ها شامل ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، هتل‌ها، پارکینگ‌های طبقاتی و کارگاه‌هاست. در این گروه بیش از ۱۲ هزار مورد بازدید داشتیم که ۵۰۷ مورد منجر به اخطار شد و ۳۱۵ مورد را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

کافی‌نیا گفت: در زمینه هتل‌ها ۶۰۰ مورد بازدید داشتیم که ۲۵۰ مورد اخطار صادر و ۱۹۰ مورد به مقام قضایی ارجاع شد.

در ادامه مهدی رضایی، معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد، عنوان کرد: در ایام پیک زائر به ویژه امسال که سه، چهار روز اول عید پیک خواهیم داشت، تمام ایستگاه‌های پنجاه‌وچهارگانه ما آماده‌باش کامل هستند.

وی اضافه کرد: ۳۰ نقطه اطراف حرم را برای استقرار همکاران پیش‌بینی کردیم. همچنین در سطح شهر مشهد و ورودی‌ها نیز ۱۰ نقطه ثابت از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برای استقرار همکاران عملیاتی پیش‌بینی شده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha