• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401122316380
  • خبرنگار : 50037

افزایش ۲ برابری مصرف آب شرب روستاهای رزن در روزهای پایانی سال

افزایش ۲ برابری مصرف آب شرب روستاهای رزن در روزهای پایانی سال

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن از افزایش دو برابری مصرف آب شرب روستاهای این شهرستان در روزهای پایانی سال خبر داد.

سالار نیازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال به علت خانه‌تکانی به ویژه در روستاهای سطح شهرستان افزایش دارد که از مردم تقاضا داریم در فصل خانه تکانی، آب را مسئولانه مصرف کنند.

وی با تإکید بر مصرف بهینه آب افزود: برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب شرب در ایام پایانی سال، مردم شستشوی پتو، فرش و موکت خود را به مراکز قالیشویی و خشک‌شویی‌ها بسپارند چراکه مصرف آب در این مراکز خیلی کمتر از میزان مصرفی است که در منزل برای شستشو استفاده می شود.

نیازی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن با ۱۰ مجتمع آبرسانی در سطح استان همدان یکی از جمله شهرستان‌ها در بیشترین تعداد مجتمع های آبرسانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در حال حاضر اکثریت روستاهای سطح شهرستان تحت پوشش این تعداد مجتمع های آبرسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه رزن در بین شهرستان‌های استان همدان پایدارترین منابع آب را دارد اما می‌طلبد مردم در در مصرف بهینه آب رعایت لازم را داشته باشند.

نیازی ادامه داد: امسال تنها در یک روستای رزن به نام «یارمجه‌باغ» آبرسانی سیار انجام می‌گرفت که از ۱۰ روز پیش آبرسانی سیار به این روستا قطع شده و چشمه های روستا با توجه با بارندگی های خوب امسال فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستای یارمجه باغ در سال پیش رو در دستور کار امور آب و فاضلاب شهرستان خواهد بود، گفت: آبرسانی به این روستا به اعتباری افزون بر چهار تا پنج میلیارد تومان نیاز دارد که به طور قطع در صورت تأمین و تخصیص اعتبار لازم پروژه فوق در سال آینده انجام خواهد گرفت.

نیازی با اشاره به اینکه از ۸۱ روستای شهرستان ۷۶ روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب بوده و پنج روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب نیست، یادآور شد: در حال حاضر شهر رزن دارای چهار حلقه چاه فعال در مدار و هشت حلقه چاه رزرو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha