• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401122316542
  • خبرنگار : 50182

چگونه در "چهارشنبه‌سوری" از بچه‌ها مراقبت کنیم؟

چگونه در "چهارشنبه‌سوری" از بچه‌ها مراقبت کنیم؟

ایسنا/کرمانشاه یک روانشناس با اشاره به افزایش خطرات چهارشنبه سوری در سالهای اخیر، گفت: توصیه می‌شود در این شب والدین حتما کنار فرزندان خود بوده و از آنها مراقبت کنند.

عظیم عظیمی در گفت و گو با ایسنا، از چهارشنبه سوری به عنوان یک رسم و آیین دیرینه یاد کرد و افزود: چهارشنبه سوری یک جشن کهن و باستانی است و در این شب مردمان دور هم گرد آمده و به شادی و نشاط می‌پرداختند.

وی افزود: متاسفانه در یکی دو دهه گذشته استفاده از مواد محترقه خطرناک توسط برخی افراد موجب شده که این جشن به یک شب خطرناک تبدیل شود و نیاز است که افراد مراقبت بیشتری در این شب داشته باشند.

وی از هیجان به عنوان جزء جدایی ناپذیر زندگی تمامی انسانها یاد کرد و افزود: این هیجان زمانی خوب و مفید است که کنترل شده و مدیریت شده باشد، در غیراینصورت می‌تواند آسیب‌های جدی برای افراد به همراه داشته باشد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط سنی که دارند تجربه‌ای برای کنترل هیجان ندارند و بسیار تحت تاثیر اطرافیان و بویژه دوستان خود هستند و اگر دوستان آنها به دلیل اختلالات رفتاری و یادگیری‌های بد اجتماعی دست به رفتارهای خطرناک بزنند، این امکان هست که کودکان و نوجوانان هم تحت تاثیر آنها دست به همین اقدامات و رفتارهای خطرناک بزنند.

عظیمی تصریح کرد: در همین راستا والدین باید در این شب مراقب فرزندان خود باشند و در کنار آنها برنامه‌های این شب را پیش برده و هیجان فرزندان خود را مدیریت کنند.

وی افزود: توصیه مهم در این زمینه این است که پیش از شروع مراسم، والدین فرزندان خود را نسبت به رسم و رسم این شب آگاه کرده و از خطرات و تجارب دردناک استفاده از مواد محترقه برای آنها بگویند. حتی توصیه می‌شود والدین فیلم مربوط به حوادث چهارشنبه سوری را به فرزندان خود نشان داده و آنها را نسبت به خطرات این شب آگاه کنند.

این روانشناس افزود: توصیه بعدی این است که مراسم چهارشنبه سوری بصورت خانوادگی و فامیلی برگزار شده و والدین در کنار فرزندان خود باشند.

عظیمی گفت: والدین باید سعی کنند سرگرمی‌ها و بازی‌هایی در این شب در نظر بگیرند که فرزندان سرگرم شده و سراغ دوستان خود نروند.

وی افزود: دید و بازدیدهای فامیلی در این شب و تماشا کردن فیلم و صرف تنقلات و... هم می‌تواند موجب سرگرمی فرزندان شده و آنها را از خطرات استفاده از مواد محترقه دور کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha