• پنجشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401122517910
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم حمایت از نخبگانی که در کشور می‌مانند

لزوم حمایت از نخبگانی که در کشور می‌مانند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: نخبگانی که برای ساختن کشور می‌مانند حمایت می‌شوند.

محسن افشارچی شامگاه روز گذشته (۲۴ اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان، مستعدان برتر و اساتید دانشگاه‌های استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه برای اینکه کشوری مستقل داشته باشیم به فرد توانمند و نخبه نیاز داریم زیرا این افراد به درد کشور وابسته نمی‌خورند، اظهار کرد: باید برای نخبگانی که می‌خواهند در کشور بمانند و آن را بسازند، حمایت و ارزش قائل شویم.

وی با بیان اینکه کلمه‌ای که در کشور به عنوان فرار مغزها معنی شده اشتباه بوده، بلکه به معنای مکش‌ مغزها است، افزود: چند دوگانه در دنیا وجود دارد، دوگانه استقلال و وابستگی، ابتکار و تقلید، اعتماد بنفس و انفعال از آن جمله است.

این مسئول با بیان اینکه کشورهایی که نمی‌خواهند و نمی‌توانند پیشرفت‌های ایران را ببینند، در مقابل کسی که بخواهد از مرز انفعال به اعتماد به نفس برسد، می‌ایستند، تصریح کرد: حاکمیت‌ها، موظف به ایجاد زیرساخت‌های حمایتی هستند و یکی از افتخارات این کشور، قانون جهش دانش‌بنیان بوده که در سال گذشته اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم خورد.

استاندار زنجان با بیان اینکه علت مکش نخبگان در ایران توسط سایر کشورها، اتفاق‌های خوب و مثبتی بوده که در مسیر پیشرفت کشورمان در حال رقم خوردن است، گفت: نگاه اجمالی در دنیا، نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند کشور ما، وابسته، منفعل و تقلیدکننده باشد.

افشارچی با بیان اینکه نخبه‌های مهاجر ایرانی، به عنوان پیچ و مهره‌های کوچک نظام سلطه هستند، اظهار کرد: منکر مشکلات  موجود در کشور نیستیم ولی تنگ‌نظری‌هایی هم وجود دارد که پیشرفت‌ها را نمی‌بینند در حالی‌ که پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه مختلف کشور اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: رخدادهای مثبتی که در این کشور رقم خورده است بیشتر در لایه‌های میانی بوده بنابراین وظیفه داریم نخبگان و لایه‌های مبانی جامعه را جدا از یکدیگر ببینیم‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha